همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران پس از ورود به فرودگاه مسکو گفت: متاسفانه گروهی از کشورها همواره بدنبال جنگ و راه حل نظامی در سوریه بوده اند، در حالیکه راه حل این بحران سیاسی و همچنین مبارزه با گروه‌های تکفیری است.

ايرنا نوشت: سفر یک روزه محمدجواد ظریف به مسکو در چارچوب تداوم رایزنی های سه کشور در باره اوضاع منطقه، راهکارهای مبارزه با تروریسم در سوریه، افزایش همگرایی ها در این عرصه و همچنین گسترش روابط دوجانبه برنامه ریزی شده است.

هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درروسیه مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امورخارجه ایران در بدو ورود به فرودگاه ونوکووا به خبرنگاران گفت: ما همواره بر ضرورت برقراری آتش بس همه جانبه، کمک رسانی انسان دوستانه گسترده و پیدا کردن راه حل سیاسی برای موضوع سوریه تاکید کرده ایم.

ظریف تاکید کرد: کشورهایی که خواهان صلح و برخورد با گروههای تکفیری در سوریه هستند، باید با هماهنگی بیشتر برای گسترش روش های صلح آمیز با هدف پایان دادن به مخاصمه تلاش کنند و رایزنی های امروز مسکو نیز در چارچوب همین رویکرد انجام می شود.