همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه پیش از سفر به بغداد از امضای چهار تفاهم نامه قضایی با کشور عراق خبرداد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عراق به عنوان یک کشور دوست و برادر نگاه می کند و همواره خواهان عراقی مستقل و یکپارچه است.

به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی این مطلب را پیش از سفر به عراق در نشست خبری عنوان و به پدیده زشت و شوم تروریست اشاره و افزود: امیدوارم تعامل و همفکری کشورهای مشترک به عنوان شیوه ای برای مبارزه با این پدیده پیش برود.

وی ادامه داد: این سفر به در خواست رسمی رئیس قوه قضاییه کشور دوست و برادر عراق انجام می‌شود و امیدواریم در این سفر پاره‌ای از مذاکرات انجام شود.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای مهم پیش رو در این سفر توضیح داد: در این سفر 4 تفاهم نامه مهم از جمله در رابطه با حقوق بشر، معاضدت قضایی، انتقال زندانیان و استرداد مجرمان دنبال می‌شود.

آملی لاریجانی به دیدارهای پیش رو در این سفر اشاره و اضافه کرد: در این سفر با مقام‌های عالی عراقی در خصوص روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌ها در حوزه قضایی و حقوقی بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

براساس این گزارش، دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس کشور عراق از جمله برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق خواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی، در این سفر همچنین، ضمن زیارت بارگاه و مرقد مقدس امیرالمومنین امام علی (ع)، با علما و مراجع نجف دیدار خواهد داشت و سفر به کربلا و زیارت حرمین اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) نیز در برنامه این سفر گنجانده شده است.

در این سفر، جمعی از مسئولان کشوری، از جمله حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه، اللهیار ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی و حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه رئیس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.