همشهری آنلاین: در پایان پیکارهای هفته نهم بوندس‌لیگا تیم‌های کلن و هوفن‌هایم توانستند با پیروزی بر حریفان خود سه امتیاز دیگر کسب کنند و به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم جدول جای گیرند. بلندپروازی‌های آر. بی. لایپزیگ نیز ادامه دارد.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر - آینتراخت فرانکفورت صفر

پیکارهای هفته نهم بوندس‌لیگای آلمان شامگاه جمعه (۲۸ اکتبر/ 7 آبان) با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ و آینتراخت فرانکفورت آغاز شد. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

  • آگسبورگ یک - بایرن مونیخ ۳

تیم آگسبورگ که در هفته گذشته در جام حذفی آلمان از بایرن مونیخ شکست خورده بود، در چارچوب پیکارهای هفته نهم نیز بار دیگر طعم ناکامی را مقابل حریف قدرتمند خود چشید. مونیخی‌ها با ارائه بازی‌ای پرشتاب و تهاجمی توانستند با نتیجه ۳ بر یک از سد میزبان خود بگذرند و ۳ امتیاز دیگر به امتیاز‌های خود بیفزایند.

بایرن مونیخ در حال حاضر با ۲۳ امتیاز از ۹ بازی در صدر جدول بوندس‌لیگا قرار دارد. روبرت لواندوسکی، ملی‌پوش لهستاني بایرن مونیخ با زدن دو گل یکی از چهره‌های برتر میدان بود و سهم بسزایی در پیروزی مونیخی‌ها داشت.

  • ولفسبورگ یک - بایر لورکوزن ۲

تیم ولفسبورگ که در فصل جاری عملکرد ضعیفی از خود نشان داده، در هفته نهم هم نتوانست بحران خود را پشت سر گذارد. "گرگ‌های ولفسبورگ" با نتیجه ۲ بر یک از مهمان خود، بایر لورکوزن شکست خوردند و همچنان در رده‌های پایین جدول به‌سر می‌برند. لورکوزنی‌ها در مقابل توانسته‌اند گامی به رده‌های بالای جدول نزدیک شوند. گل پیروزی لورکوزن را یدواج در دقیقه ۸۳ به ثمر رساند.

  • بوروسیا دورتموند صفر - شالکه صفر

یکصد و هفتادمین داربی میان تیم‌های بوروسیا دورتموند و شالکه که شامگاه شنبه در هفته نهم بوندس‌لیگای آلمان برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. هر دو تیم در طول بازی فرصت‌های خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشتند، اما نتوانستند از موقعیت‌های به‌ دست ‌آمده سود جویند.

  • دارمشتات صفر - آر. بی. لایپزیگ ۲

تیم آر. بی. لایپزیگ که نخستین فصل خود در لیگ دسته اول را تجربه می‌کند، به بلندپروازی خود در فصل جاری ادامه داد و هفته نهم را با موفقیت پشت سر گذاشت. این تیم با پیروزی ۲ بر صفر مقابل میزبان خود، دارمشتات توانست با ۲ امتیاز کمتر از بایرن مونیخ در رده‌ دوم جدول جای گیرد و به تعقیب‌کننده شماره یک مونیخی‌ها بدل شود.

مارسل زابیتر یکی از چهره‌های درخشان میدان بود و هر دو گل لایپزیگ مقابل دارمشتات را به ثمر رساند.

  • ماینتس ۲ - اینگلولشتات صفر

بحران تیم اینگولشتات همچنان ادامه دارد. این تیم که اين هفته مهمان ماینتس بود، با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود شکست خورد و دست خالی به خانه بازگشت. اینگولشتات تا کنون تنها ۲ امتیاز از ۹ بازی کسب کرده و در رده‌ هفدهم جدول جای دارد.

  • وردر برمن یک - فرایبورگ ۳

وردر برمن که تحت سرمربی‌گری آلکساندر نوری جانی تازه گرفته، در هفته نهم نتوانست موفقیت‌های خود را استمرار بخشد. سبزپوش‌های برمن در خانه خود با نتیجه ۳ بر یک از فرایبورگ شکست خوردند. فرایبورگی‌ها با کسب سه امتیاز مهم موفق شدند رده‌های میانی جدول را ترک گویند و به جمع تیم‌های بالای جدول بپیوندند.

  • هوفن‌هایم یک - هرتا برلین صفر

در نخستین دیدار باقیمانده هفته نهم در روز یکشنبه تیم‌های هوفن‌هایم و هرتا برلین به مصاف هم رفتند که تا کنون فصلی موفق را تجربه کرده‌اند. هوفن‌هایم این دوئل حساس را با پیروزی یک بر صفر به پایان برد تا رده سوم جدول را به خود اختصاص دهد. تک‌ گل این دیدار را "سوله" در دقیقه ۳۱ به ثمر رساند.

  • اف ث کلن ۳ - هامبورگ صفر

پیکارهای هفته نهم بوندس‌لیگای آلمان شامگاه يكشنبه با دیدار اف ث کلن مقابل هامبورگ به پایان رسید. تیم کلن که در فصل جاری خوش درخشیده، با ارائه نمایشی موفق ۳ بر صفر از سد مهمان شمالی خود گذشت و سه امتیاز به دست آورد.

هامبورگ که تا اوایل نیمه دوم پا به پای کلن آمده بود، در پی اخراج یکی از بازیکنانش در دقیقه ۵۸ تضعیف شد. کلنی‌ها که یک یار بیشتر در میدان داشتند، به سرعت از موقعیت‌های خود سود جستند. مودسته، مهاجم خطرناک کلن، در دقیقه ۶۱ برای نخستین بار دروازه هامبورگ را باز کرد و در دقایق ۸۲ و ۸۶ نیز دو بار دیگر توپ را درون دروازه حریف جای داد تا کلن سه امتیاز دیگر کسب کند. این تیم اکنون در رده چهارم جدول است.