همشهری آنلاین: بیمارستان‌ها حق دریافت وجه از بیمار اورژانسی را در بدو ورود به بیمارستان ندارند و در صورت تخطی از این امر برخورد جدی با آنان صورت خواهد گرفت.

دکتر محمد مهدی باباخانی مدیر کل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با مهر ضمن بیان این خبرافزود: هزینه ای از بیماران اورژانسی در بدو ورود به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی دریافت نمی شود و در صورتیکه بیمارستانها از رعایت این اصل در مورد افراد بیمه شده و یا غیر بیمه ای تخطی کنند برخورد جدی اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد : در صورتیکه بیمار اورژانسی تحت پوشش بیمه باشد ، تمامی هزینه ها از سوی سازمان بیمه گر پرداخت می شود اما در صورتیکه بیمار فاقد پوشش بیمه ای بود از ردیف بودجه ای که وزارت بهداشت تعیین کرده هزینه بخش اورژانس پرداخت خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین ، در ارتباط با محاسبه هزینه های بیماران مراجعه کننده به بخش خصوصی گفت : اغلب بیمه شدگان که به بخش خصوصی مراجعه می کنند از عدم دریافت تمامی هزینه های درمانی خود گله دارند در حالی که باید گفت  سازمان تامین اجتماعی بر اساس تعرفه مشخص ، هزینه های بخش خصوصی را پرداخت می کند.