همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از افزایش ۲درصدی آمار جان باختگان تصادفات در ۶ ماهه امسال و ۹ درصدی در شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری روز چهارشنبه در دومین نشست فصلی پلیس راهور ناجا افزود: براساس آمار پزشکی قانونی در 6 ماه امسال آمار جان باختگان در تصادفات حدود 200 نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش سه درصدی جان باختگان در درون شهرها افزود: از اقدامات مهم امسال بهره گیری از فناوری جدید و مسئول سازی سایر نهادها و همچنین بهره گیری از رده های برون سازمانی بوده است.

وی به راه اندازی سامانه 'سپه تن' (سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل بار و مسافر) اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه در محورهای تهران قم، اصفهان شیراز،‌ تهران سمنان، مشهد خراسان رضوی، تهران البرز،‌ قزوین زنجان، تبریز و قزوین به سمت رشت راه اندازی شد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از یک هزار و 700 دوربین در برون شهری در حال نصب است.

او از دیگر اقدامات انجام شده را راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش عنوان کرد و گفت: کتابچه دانستنی ها با هدف ارتقای دانش و مهارت در کاهش تصادفات اثربخش بوده است و پلیس مقام برتر را در این زمینه به دست آورد.

مهری با بیان اینکه در دوازدهمین کنفرانس بین المللی ارتقای ایمنی و پیشگیری از سوانح که در کشور فنلاند برگزار شد، در ارزیابی سه ساله اقدامات راهور ایران در امور رسانه ای مقام سوم را کسب کرد، افزود:‌ در این کنفرانس یک هزار و 200 نفر از استادان و محققان 132 کشور حضور داشتند.

در این نشست به برترین های 6 ماهه نخست امسال حوزه راهور ناجا لوح تقدیر اهدا شد.