خبر > قدیم‌ها اگر کسی نذری داشت آن را در ظرف‌ مناسبی می‌ریخت و هیچ‌وقت بعد از عزاداری و توزیع نذری، کسی کوه ظرف‌های پلاستیکی رها شده در خیابان‌ها و کوچه‌ها را نمی‌دید.

امسال در روزهاي عزاداري سالار شهيدان اتفاق خوبي افتاد. قرار شد داوطلباني كه دغدغه‌ي حفظ محيط‌زيست دارند، داوطلبانه در هيئت‌هاي عزاداري شركت و به عزاداران گوشزد كنند كه ظرف‌هاي يك‌بار‌مصرف را در خيابان رها نكنند و توضيح مي‌دادند كه  اين ظرف‌ها چه صدماتي به بدن انسان و محيط‌زيست مي‌زنند.

اين طرح به نام «خادمان هيئت» اجرا شد و قرار است در روز اربعين هم به اجرا درآيد. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي ستاد محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران، كانون‌هاي محيط‌زيست در 354 محله‌‌ي مختلف شهر تهران فعال‌اند، اين خانه‌هاي محيط‌زيست، در سراهاي محلات مستقرند و كار جذب و آموزش خادمان‌هيئت‌ را به عهده دارند.

اين افراد از گروه‌هاي نوجوان و بزرگ‌سال تشكيل شده‌اند طبق اين گزارش بیش از 3000 نفر از عزاداران حسینی در طرح داوطلبانه خادمان هیئت (خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط‌زیست) شرکت كرده‌اند.

كار جمع‌آوری و تفکیک پسماندهای خشک و تر و کاهش استفاده از ظرف‌هاي یک‌بار‌مصرف در مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع)، با حضور متحدالشکل خادمان هیئت در هیئت‌ها، تکایا و مساجد کلان‌شهر تهران با حضور شهروندان دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.