همشهری آنلاین: انجمن پیشکسوتان مطبوعات در پیامی به چهره قدیمی مطبوعات که به تازگی دار فانی را وداع گفت، ادای احترام کرد.

به گزارش ایسنا در متن این پیام آمده است: درگذشت پیشکسوت مطبوعات، زنده‌یاد محمد دهقانی آرانی که بیش از پنجاه سال در نشریات مختلف قلم زد، بر خانواده‌ی گرامی‌اش، همکاران مطبوعاتی و جامعه مطبوعات کشور تسلیت باد.

زنده‌یاد محمد دهقانی آرانی کار خبرنگاری را از سال ۱۳۳۹ در روزنامه کیهان‌ آغاز کرد و این همکاری تا سال ۱۳۷۳ ادامه داشت.

دهقانی پس از بازنشستگی از کیهان با روزنامه‌ها و نشریات دیگر همکاری کرد. وی سپس به همدان رفت و مدتی با نشریات آنجا همکاری کرد و سپس به کاشان زادگاهش رفت و همکاری مطبوعاتیش را با نشریات این شهر ادامه داد. همکار عزیز پیشکسوتمان پس از یک دوره بیماری روز دوشنبه جان به جان آفرین تسلیم نمود و در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
ضمن ادای احترام به محمد دهقانی آرانی به عنوان یک‌ چهره‌ی برجسته و پیشکسوت مطبوعاتی اعلام می‌دارد که مراسم یادبود وی از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و 30 دقیقه روز جمعه، چهاردهم آبان در مسجد جامع شهرک غرب برپا خواهد شد.

  • انجمن پیشکسوتان مطبو عات ایران

بر اساس این گزارش،‌ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی درگذشت «علی محمد دهقانی آرانی»، روزنامه‌نگار پیشکسوت کشور را تسلیت گفت.

در پیام حسین انتظامی آمده است:

و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

درگذشت پیشکسوت مطبوعاتی و روزنامه نگار با سابقه، زنده یاد «علی محمد دهقانی آرانی» را به خانواده گرامی آن مرحوم، همسر محترم و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می گویم. زنده یاد دهقانی، روزنامه‌نگاری متعهد و دلسوز بود که اینجانب افتخار همکاری با ایشان را در روزنامه جام جم داشتم.

از پروردگار مهربان برای ایشان، رحمت واسعه و برای خانواده آن مرحوم، شکیبایی و اجر در تحمل مصیبت مسألت دارم.

علی‌محمد دهقانی آرانی، دوشنبه، 10 آبان ماه به علت بیماری گوارشی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.