به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دکتر باقر لاریجانی با بیان این مطلب افزود: سعی بر این است تا افرادی در این مقاطع وارد نظام ارائه خدمات کشور شوند که از سوابق علمی و تجربی بهتری برخوردارند.
وی با اشاره به نقش معاونت آموزشی وزارت بهداشت در تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت کشور، گفت: تمهیدات ویژهای برای ورود نیروهای کیفی به عرصه سلامت اتخاذ میشود.
لاریجانی، هدف از تدوین برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را ارتقای پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای نظام سلامت برشمرد و گفت: در اجرای این برنامهها علاوه بر نیازهای ملی، ملاحظات بینالمللی نیز مدنظر قرار میگیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به نقش تحصیلات تکمیلی در نظام سلامت و ارتقای جایگاه کشور در حوزههای بینالمللی، این حوزه در برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و برنامههای مرتبط با این حوزه طراحی شده و در دست پیگیری است.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر نظام سلامت کشور با افرادی روبرو است که تحصیلات تکمیلی خود را در کشورهای حوزه اروپا گذرانده و متقاضی ادامه تحصیل یا ارائه خدمات در کشور هستند.
لاریجانی افزود: ضروری است تا با ملاحظات خاصی مدارک تحصیلی این افراد به نحوی ارزیابی شود تا افراد با سوابق علمی و تجربی بالاتری وارد نظام سلامت کشور شده و بتوانند زمینههای کاربست این سوابق را در نظام سلامت کشور فراهم آورند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاههای اروپایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لحاظ سطح علمی و فرایندهای آموزشی به ۳ دسته اروپای غربی، بلوک شرق و کشورهای مشترکالمنافع تقسیم شدهاند.
لاریجانی گفت: در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانشآموختگان خارج از کشور مقرر شد با در نظر گرفتن ضوابط فعلی کشورهای حوزه اروپا (اروپای غربی، بلوک شرق و مشترکالمنافع)، مدرک بورد اروپا و سابقه کار افراد، اعم از هیات علمی و سابقه کار درمانی، نیز در نحوه ارزشیابی مدارک تخصصی لحاظ شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اجرای مصوباتی اینچنینی می بایست با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور و نهادهای ذیربط کشور صورت پذیرد.