یک‌ماه از زمانی که قرار بود نخستین فیلم سینمایی مهران مدیری در مقام کارگردان کلید بخورد، گذشت و هنوز و همچنان خبری از آغاز تولید پروژه «ساعت ۵عصر» نیست.

به گزارش همشهري، كمتر كسي آخرين حضور مهران مديري را مقابل نمايندگان رسانه‌هاي گروهي و خبرنگاران به ياد مي‌آورد اما وقتي خبر توليد پروژه سينمايي ساعت 5عصر منتشر شد، او در اقدامي شگفت‌انگيز يك نشست خبري ترتيب داد و عصر روز پنجشنبه 4شهريور در يكي از هتل‌هاي تهران مقابل خبرنگاران نشست تا از ويژگي‌ها و جزئيات نخستين تجربه كارگرداني خود در سينما بگويد؛ فيلمي كه قرار است يك كمدي به شيوه مالوف مديري باشد.

بيش از 70روز از آن نشست و كمي بيش از يك‌ماه از پايان توليد برنامه «دورهمي» مي‌گذرد و مديري كه قرار بود از آغاز محرم تا پايان صفر كار ساعت 5عصر را به سرانجام برساند و بعد دوباره به تلويزيون بازگردد، هنوز دست به‌كار نشده است. از آنجا كه همچنان از تأييد فيلمنامه در سازمان سينمايي و صدور مجوز توليد فيلم هم خبري در دست نيست، به‌نظر مي‌رسد اين پروژه پرحاشيه به اين زودي‌ها به نتيجه نرسد.

اگر مديري بخواهد منتظر صدور پروانه توليد بنشيند و بعد از آن ساعت 5عصر را كليد بزند، شايد به اين زودي‌ها نتواند دوباره روي صندلي كارگرداني و اجراي دورهمي براي شبكه نسيم بنشيند. مگر اينكه او عطاي تلويزيون را به لقايش ببخشد و فيلم اول خود را با تمام توان براي نمايش در جشنواره سي‌و‌پنجم آماده كند؛ هرچند او در همان نشست خبري پرحاشيه اعلام كرده بود چندان در قيدوبند رونمايي در جشنواره نيست.

آنچه تا امروز از ساعت 5عصر قطعي شده، حضور مديري در مقام كارگردان و ساختن يك طنز تلخ براساس فيلمنامه‌اي از خشايار الوند است؛ فيلمي كه سيامك انصاري بازيگر اصلي‌اش خواهد بود و قرار است در برخي صحنه‌ها صدها هنرور و بازيگر مقابل دوربين آن بروند. پخش قسمت‌هاي باقيمانده دورهمي كمتر از يك‌ماه ديگر به پايان مي‌رسد و سلطان پيشين كمدي‌هاي تلويزيوني تا آن زمان فرصت دارد براي ورود به دنياي كارگرداني يا ادامه حضور در قاب جادو تصميم بگيرد.