تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۸

مهدی مشکات: بازی‌های لیگ قطر بعد از یک وقفه، این هفته در حالی استارت خورد که اغلب تیم‌ها در پی کسب امتیاز برای بهتر شدن جایگاه‌هایشان در جدول و ماندن در جدول بودند.

 یکی از دیدارهای حساس در این هفته بازی دو تیم سوم و چهارم جدول بود. بازی‌ای که برای العربی حداقل روی کاغذ اهمیت ویژه‌ای داشت. زیرا در صورت کسب پیروزی جایگاهش را با رقیبش یعنی الشمال عوض می‌کرد و خودش در جای سوم قرار می‌گرفت؛ درست در پایان هفته ششم. اما نتیجه تساوی بدون گل، در عین کسل بودن در نهایت هر دو تیم را قانع کرد.

مسابقه سختی بود. زیرا هر دو تیم با انگیزه زیادی به میدان رفته بودند.‌ هادی شکوری در این رابطه می‌گوید: «نیمه اول بازی پایاپای بود و تقریباً هر دو تیم به یک اندازه صاحب موقعیت شدند.

 اما اوضاع در نیمه دوم برای العربی تغییر کرد و آنها تمایل بیشتری برای قرار گرفتن در جمع سه تیم بالای جدول داشتند. برای همین حملات زیادی را روی دروازه الشمال انجام دادند. ما در نیمه دوم خیلی به آنها فشار آوردیم. ولی به نظرم قرار نبود ما به گل برسیم و نتیجه دلخواهمان را به‌دست بیاوریم.»

العربی البته هفته قبل تنها با پنج،‌شش بازیکن تمرین کرد، زیرا اغلب بازیکنانش ملی پوش هستند و به دلیل بازی در تیم ملی نمی‌توانستند در تیم باشگاهی‌شان به میدان بروند.

‌هادی شکوری مدافع سابق پاس تهران این موضوع را تأیید می‌کند. او می‌گوید: «ما در تمرینات قبل مسابقه بازیکنانمان را نداشتیم‌. به همین دلیل، فقط به بدنسازی پرداختیم. چون تعداد بازیکنان آنقدر نبود که بتوانیم کارهای گروهی انجام بدهیم.»

و غیبت اغلب بازیکنان در تمرینات این تیم تا روز قبل مسابقه ادامه داشت: «البته در تمرین آخر تیم هشت بازیکن به تمرینات اضافه شدند. در حالی که ما در این مسابقه سه بازیکن خودمان را در اختیار نداشتیم. چون تمام 11 بازیکن ما، در تیم ملی کشورهایشان بازی می‌کنند و فقط من و یک بازیکن آرژانتینی تیم‌مان بازی ملی نداشت و در تمام تمرینات حاضر بودیم.»

به هر حال،‌ در این بازی نتیجه بدی هم نگرفت و تنها مزد حملاتش در این بازی را از دست داد. ظاهرا آنها یک تمام‌کننده کم داشتند که بتواند از این حملات به نتیجه برسند. «ما فعلا تنها مشکل‌مان مهاجمان هستند که متاسفانه قدر موقعیت‌ها را نمی‌دانند. ولی قرار است طی چند هفته آینده یک مهاجم جدید به جمع ما اضافه شود. می‌گویند این بازیکن قبلا مدتی هم در بارسلونا بازی کرده.»

 نکته جالب در مسابقه غیبت سعید بشیر، فوروارد اصلی العربی بود؛‌ اتفاقی که ظاهرا به دلیل بازی روز دوشنبه تیم ملی قطر روی داده که باعث شد برخی مربیان تیم‌ها به بازیکنان ملی قطر بازی ندهند. اما شکوری با وجود تساوی همچنان معتقد است که آنها می‌توانستند برنده این دیدار باشند و در جمع مدعیان قرار بگیرند. زیرا داور یک پنالتی را در نیمه دوم برای آنها نگرفت، در حالی که داور مسابقه این خطا را بیرون از محوطه جریمه گرفت.

او حتی پاس زیبایی را در دقایق پایانی برای مهاجمانش فراهم کرد که باز هم آنها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. «دقیقه 93 یک پاس فرستادم روی دهانه دروازه، ولی بچه‌ها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند و انگار همه چیز برای گل نزدن فراهم بود.» العربی این هفته به مصاف الریان می‌رود؛‌ مسابقه‌ای که برای همه طرفداران یک داربی پر‌حاشیه است، زیرا دو تیم العربی و الریان بیشترین طرفداران را در قطر دارند.

ظاهراً کری‌خوانی از همین روزها شروع شده و دو تیم آماده این مسابقه هستند. البته یک احتمال هست که این مسابقه با تأخیر برگزار شود. تیم ملی قطر امروز بازی دارد و احتمالا این مسابقه شنبه هفته بعد انجام می‌شود. «‌به هر حال این مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد. به نظر من این بازی بیشتر از سه امتیاز دارد. البته مهاجمان ما این روزها گل نمی‌زنند و این مسئله تا حدودی روحیه بچه‌ها را به هم ریخته است. با همه اینها، ‌سعی می‌کنیم که پیروز میدان باشیم.»

همشهری امارات