به گزارش ایسنا، روزنامه «بیلد ام سونتاگ» هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود رگولاتور آمریکایی اوایل امسال نرمافزاری را در یک جعبه دنده اتوماتیک آئودی پیدا کرد که قادر است با تشخیص فعال شدن فرمان خودرو، آلایندگی دی اکسید کربن را کاهش دهد.
شرکت حقوقی آمریکایی «جونز دی» از سوی فولکس واگن و آئودی برای تحقیق درباره رسوایی آلایندگی دیزلی استخدام شده است و در ماه سپتامبر که برای نخستین بار روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی را مورد پرسش قرار داد، در خصوص استفاده از نرمافزار غیرقانونی، مدرکی علیه وی نیافت.
یک منبع آگاه اظهار کرد روپرت استادلر با تحقیقات دیگری از سوی «جونز دی» روبروست اما تاریخ آن هنوز تعیین نشده است.
هفتهنامه آلمانی اشپیگل پیش از این گزارش داده بود مدیرعامل آئودی با بازجویی مجدد «جونز دی» روبروست.
بازجویی از روپرت استادلر در زمان بدی برای آئودی اتفاق میافتد. این خودروساز به همراه شرکت مادرش فولکس واگن امیدوارند با مقامات آمریکایی برای حل و فصل سرنوشت ۸۰ هزار خودروی آلاینده سه لیتری به توافق برسند.
بر اساس گزارش رویترز، یک قاضی آمریکایی اوایل ماه جاری، اول دسامبر را به عنوان مهلت برای گزارش درباره وضعیت این مذاکرات تعیین کرد.