با افتتاح این پل، بخشی از ترافیک این مسیر کاهش یافته و دسترسیهای محلی آسانتر میشود.
پل هجرت در محل تقاطع مذکور، تامینکننده حرکت شمال بزرگراه به شرق آن به صورت یک پل چپگرد است و با طرح بهسازی بزرگراه بسیج و وجود رمپهای احداث شده مجاور پل حرکت دسترسی محلی شمال به غرب بزرگراه و مسیر جنوب به شرق بزرگراه و خیابان هجرت تامین میشود.
شهردار تهران در این مراسم به مشکلات ترافیکی در بزرگراه بسیج (افسریه) اشاره کرد و گفت: افتتاح این پل، مشکل ترافیکی اتوبان افسریه را برطرف نمیکند و ما همچنان شاهد وجود مشکلات در این بزرگراه خواهیم بود.
محمدباقر قالیباف، هزینه اجرای این طرح را ۶۵میلیارد ریال ذکر کرد که ۵۰میلیارد ریال آن مربوط به هزینه اجرای پروژه و ۱۵میلیارد ریال مربوط به بحث تملکها است.
وی درخصوص کاهش بار ترافیکی اتوبان بسیج (افسریه) گفت: باید چند طرح مهم ترافیکی به اجرا درآید تا ترافیک این منطقه روان شود.
قالیباف اظهار داشت: در کمترین زمان ممکن باید ادامه پل نیروی هوایی به اتمام برسد و زیرگذر افسریه به خیابان پیروزی نیز باز شود، تلاش میکنیم این کار تا مهرماه پایان یابد و مردم شاهد کاهش بخشی از ترافیک سنگین ناشی از آغاز فصل مدارس در این منطقه باشند.
وی اضافه کرد: گام بعدی، افتتاح مسیر شمال به جنوب اتوبان سرخهحصار تا میدان کلاهدوز است که تلاش میشود بسرعت این کار پایان یابد.
شهردار تهران ادامه داد: اما کار اساسیتر،احداث اتوبان از جاده خاوران به جاده سرخهحصار است که این اتوبان از منطقه استادیوم تختی میگذرد.
قالیباف یادآور شد: مقدمات کار انجام شده و امیدواریم با انجام این مهم، مشکل ترافیکی اتوبان افسریه برای همیشه برطرف شود.
وی گفت: در غیر اینصورت با احداث چند دوربرگردان و دیگر اقدامات، تنها مشکل ترافیک را از یک جا به جای دیگری منتقل میکنیم.
وی اظهار داشت: این پروژه باید هفته گذشته افتتاح میشد، اما به دلیل وجود مشکل عقب نشینی در ضلع شمال شرقی پل، با وجود پرداخت وجه آن توسط شهرداری، انجام این مهم کمی به تاخیر افتاد.
شهردار تهران به همکاری موثر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: اگر حمایتهای شخص ایشان نبود، امروز همچنان شاهد اجرای چنین پروژه مهمی نبودیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این مراسم گفت: افسریه یکی از بزرگراههای پرترافیک شهر تهران است که رفتارترافیکی این بزرگراه متاثر از خیابانهای فرعی منتهی به این بزرگراه بوده که منجر به کاهش ظرفیت این بزرگراه شده است.
احمد دنیامالی با بیان اینکه طراحی هندسه این پل، یکی از پلهای نادر در پایتخت است، مدت زمان احداث این پل را کمتر از شش ماه عنوان کرد.
وی اظهار داشت: کار دیگر انجام شده در اجرای این پروژه، احداث ۶۰۰متر کانال (ادامه کانال سرخهحصار) بوده که در جمعآوری بخشی از آبهای سطحی منطقه موثر است. این پل چپگرد ۱۳۰متر طول و ۱۳/۲۰عرض دارد.