همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌های این وزارتخانه را برای جلوگیری از تدوین و انتشار مقالات تقلبی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، باقر لاریجانی در نشست خبری با بیان اینکه مجله ساینس طی 2 ماه گذشته مقاله‌ای منتشر کرده و برخی از پایان‌نامه‌ها را مورد سوال قرار داده است، گفت: گزارشی در خصوص تدوین پایان‌نامه‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به این شورا ارائه می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بيان اينكه هیچ یک از محققان برجسته ايران در تخلفات اعلام شده از سوي ساينس نقشی نداشته‌اند، گفت: این تخلفات توسط سه یا چهار تن، صورت گرفته است؛ به طور مثال یک نفر 15 مقاله و نفر دیگر 12 مقاله را منتشر کرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید دقت شود تا هیچ تخلفی صورت نگیرد، گفت: با توجه به اینکه ایران سالانه بیش از 30 هزار مقاله تولید می‌کند وجود چنین آماری درصد بالایی نیست.

لاریجانی بیان کرد: وزارت بهداشت با افرادی که در فهرست مقالات دارای تخلف بوده‌اند برخورد می‌کند و برخورد با افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی مسیرهای متفاوتی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه باید برنامه‌ای اندیشیده شود تا در برخی رده‌های مختلف نیازمند تدوین مقاله نباشیم، گفت: در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی اگر عضو هیات علمی در آموزش سرآمد باشد با تایید هیات ممیزه می‌تواند ارتقاء یابد و این فرد نیاز به تدوین مقاله ندارد؛ همچنین طبق این آیین‌نامه اگر یک عضو هیات علمی خدمت بزرگ علمی ارائه کند، نیاز به تدوین مقاله ندارد و این فرد ارتقای علمی خواهد داشت.