همشهری آنلاین: بانوی ورزشکار سه‌گانه ایرانی با لباس معمولی دو و دوچرخه سواری و شنا کرد و چهارم شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون سه‌گانه، شكوه طياره خواجويي، بانوي ورزشكار سه‌گانه‌كار ايراني كه در مسابقات قهرماني سه‌گانه غرب آسيا در كشور اردن شركت كرده بود، توانست به مقام چهارم اين مسابقات دست پيدا كند و براي اولين بار ورزش سه‌گانه ايران را در بخش بانوان صاحب ركورد كند.

طياره خواجويي در اين زمينه به سايت فدراسيون سه‌گانه گفت: من به شخصه علاقه زيادي به رشته سه‌گانه دارم و قبل از مسابقات قهرماني غرب آسيا به مربيانم گفته بودم كه اگر شرايط مهيا شود مي‌توانم در رشته سه‌گانه شركت كنم. اما اين اتفاق نيفتاد و من هم در رشته دوگانه به همراه 8 بانوي ديگر تمرينات دوگانه را انجام داديم.

وي اظهار داشت: با توجه به علاقه خيلي زيادم به رشته سه‌گانه، حتي تصميم داشتم با هماهنگي فدراسيون سه‌گانه در اين مسابقات به صورت آزاد شركت كنم، ولي چون قبل از مسابقات گفتند در اين رشته شركت‌كننده‌اي نيست، من هم به ناچار تمرينات دوگانه را پي گرفتم. وقتي هم در اردن و قبل از مسابقات شنيديم كه شرايط شركت در اين رشته براي حضور من فراهم است ، دوستان و مربيان و مسئولين فدراسيون پيشنهاد و تشويق كردند كه من در اين رشته شركت كنم. علي‌رغم اين كه اگر در دوگانه شركت مي‌كردم، به طور حتم جزو نفرات اول تا سوم مي‌شدم، ولي با وجود اين ترغيب شدم تا در رشته سه‌گانه به رقابت بپردازم.

خواجويي افزود: سه روز مانده به مسابقه به من گفتند كه مي‌تواني و من هم فقط با دو روز تمرين وارد مسابقه شدم و در شرايط خيلي سخت به مقام چهارم اين رشته رسيدم.

اين بانوي سه‌گانه‌كار كه در سال‌هاي قبل تمرينات خود را در زمينه رشته سه‌گانه ادامه مي‌داد و حدود يك سال پيش تغيير رشته داده بود، فقط با دو مرحله تمرين در دريا و با لباس ورزشي دوگانه دو و دوچرخه‌سواري، دست به ريسك بزرگي زد و به خط استارت رفت و با همان لباس به شنا پرداخت و با همان لباس هم با دوچرخه ركاب زد و دويد تا از خط پايان گذشت.

طياره خواجويي ضمن اشاره به اين موضوع كه اگر ورزشكار تونسي تبعه اردن نبود، به مقام سوم مي‌رسيد وروي سكو مي‌رفت، گفت: با توجه به اين كه در رشته سه‌گانه بانوان، شركت‌كننده‌هايي از كشورهاي مختلف آسيايي، اروپايي و آفريقايي حضور داشتند، من در بين تمام آنها به مقام هفتم رسيدم و در بين كشورهاي آسيايي و مسابقه اصلي قهرماني غرب آسيا مقام چهارم را به دست آوردم.

شايان ذكر است كه شكوه طياره خواجويي پس از شيرين گرامي، ورزشكار سه‌گانه‌كار بين‌المللي، توانست براي اولين بار به عنوان بانوي سه‌گانه‌كار ايراني در مسابقات آسيايي شركت كرده و صاحب ركورد در رشته سه‌گانه بانوان شود.