همشهری آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از آغاز حرکت زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی تا صبح امروز دوشنبه ۶۳ هزار و ۱۹۸ نفر در بقاع متبرکه و حسینیه‌های این استان اسکان یافته‌اند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده افزود: 47 پایگاه استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها مستقر شده و در این پایگاه‌ها خدمت‌رسانی رفاهی و فرهنگی به زائران انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین در اين مدت در پایگاه‌های استقبال از زائر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، 141 هزار و 663 زائر پیاده پذیرایی و 62 هزار و 324 نفر نیز اطعام شده‌اند.

وی اظهار کرد: امکانات اسکان، وسایل گرمایشی، تهیه پتو برای استراحت، دارو و کمک‌‌های اولیه٬ نقشه راهنما، پرچم، سربند و کتاب با بهره‌گیری از حضور 90 روحانی اعزامی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت، تکریم حلقه‌‌های معرفت و سخنرانی در این پایگاه‌ها فراهم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین در 300 حسینیه اطراف حرم مطهر رضوی امکانات لازم برای اقامت 20 هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: امروز بیش از 60 بقعه میزبان عزاداران برای برگزاری مراسم سوگواری در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) است.

257 بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.