‌معاون خدمات شهری شهرداری تهران از واگذاری هزار هکتار از زمین‌های سازمانی برای جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز پیرامونی در اسفندماه امسال خبر داد.

مجتبي يزداني با اشاره به اينكه ايجاد 50هزار هكتار فضاي سبز پيراموني در دستور كار شهرداري تهران است، افزود: تفاهمنامه‌هاي واگذاري اراضي براي جنگل كاري با اماكن نظامي، نهادها و ادارات دولتي به امضا رسيده‌است و در اسفندماه اجرايي مي‌شود. به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، مجموع هزار هكتار از اراضي‌اي كه قرار است امسال جنگل كاري شود در 3نقطه شرق و شمال شرقي تهران واقع شده است.

يزداني همچنين از اضافه شدن 36بوستان محلي و منطقه‌اي تا پايان سال به بوستان‌هاي تهران خبر داد و گفت: اين بوستان‌ها كه وسعت آنها بين 500مترمربع تا 2هكتار است در مناطق محروم قرار دارند.

وي خاطرنشان كرد: وضعيت فضاي سبز شهر تهران در شرايط مناسبي است به‌طوري كه نسبت به سال 84، تعداد بوستان‌ها از هزار و 100بوستان به بيش از 2هزار و 400بوستان رسيده است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين از خريد زمين در مناطق بافت فرسوده كه سرانه فضاي سبز در آنها پايين بوده است خبر داد و گفت: در مناطق 7، 9 و10زمين‌هايي خريداري شده كه به‌زودي مراحل عملياتي آنها براي تبديل به بوستان آغاز مي‌شود.