طرح از رده خارج کردن مینی‌بوس‌های فرسوده از هفته آینده کلید می‌خورد.

به گفته پيمان سنندجي، مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران، در پايتخت هزار دستگاه ميني‌بوس فرسوده با عمر بالاي 25تا 30سال وجود دارد كه تاكنون 700مالك ميني‌بوس فرسوده در اين طرح نام نويسي كرده‌اند. وي گفت: براساس مصوبه سال 92، سازمان محيط‌زيست، شهرداري و ستاد سوخت بايد هركدام به ميزان 20ميليون تومان بلاعوض براي نوسازي اين ناوگان پرداخت مي‌كردند كه در سال 92فقط 120دستگاه ميني‌بوس فرسوده نوسازي شد و پس از آن همه كمك‌ها قطع شد و اين پروژه معطل ماند.

سنندجي افزود: در سال 95براساس مصوبه جديد شوراي اسلامي شهر تهران، شهرداري وارد ميدان شد و قرار شد20ميليون تومان بلاعوض پرداخت كند و همچنين 10تا 11ميليون از محل اسقاط خودرو به مالكان پرداخت شود و تاكسي به قيمت 33ميليون تومان به مالكان ميني‌بوس واگذار شود. وي گفت: باتوجه به اين موضوع، مالكان ميني‌بوس‌هاي فرسوده بايد فقط 2ميليون تومان ديگر پرداخت كنند كه صاحب تاكسي شوند.

مديرعامل شركت اتوبوسراني شهر تهران ادامه داد: قرار است تاكسي‌ها در 3مرحله به مالكان ميني‌بوس‌هاي فرسوده واگذار شود؛ در مرحله‌هاي اول و دوم 500دستگاه و در مرحله سوم 200دستگاه تاكسي تحويل خواهد داشت. سنندجي گفت: از 300دستگاه باقيمانده 80نفر نيز درخواست تعويض ميني‌بوس را دارند كه براين اساس مقرر شد 20ميليون تومان وام بلاعوض از سوي شهرداري و همچنين يك وام 8درصد و همچنين 11ميليون تومان بابت اسقاط خودرو پرداخت ‌شود كه بنابراين مالك ميني‌بوس‌هاي جديد بايد فقط 10ميليون تومان بابت اين تبديل پرداخت كنند. سنندجي گفت: اگر مالكان ميني‌بوس فرسوده در اين طرح شركت نكند از ابتداي سال آينده امكان تردد نخواهد داشت.