تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

حفاری خط ۷ متروی تهران به پایان رسید. این در حالی است که حفاری خط ۶ متروی تهران نیز به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

معاون شهردار تهران درباره خط 7 گفت: اين خط 20كيلومتري از شهرك اميرالمؤمنين در جنوب شرق تهران آغاز شده و با حركت در مسير شرقي ـ غربي، به تقاطع بزرگراه شهيد نواب صفوي و خيابان قزوين مي‌‌رسد و از آنجا با تغيير مسير به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسير داده و به ميدان بوستان در سعادت‌آباد منتهي مي‌شود.

مازيار حسيني افزود: خط 7 مترو، داراي 19ايستگاه است كه 8ايستگاه آن تا پايان سال‌جاري و 11ايستگاه آن در سال آينده مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند و 8ايستگاهي كه امسال به بهره‌برداري مي‌رسند، شامل ايستگاه‌هاي شهيد محلاتي ـ بسيج، ميدان محمديه، بريانك، شهيد محبوب مجاز، نواب ـ امام خميني، نواب ـ آذربايجان، كوي نصر و ميدان صنعت است.

وي با تأكيد بر اينكه پيشرفت ساختماني خط 7 مترو در بخش تونل 100درصد، در بخش ايستگاه‌هاي مورد بهره‌برداري حدود 90درصد و در بخش ايستگاه‌هاي عبوري بيش از 60درصد و در مجموع در بخش سيويل بيش از 80درصد است، اعلام كرد: پيشرفت تجهيزاتي اين خط نيز در بخش مهندسي نزديك به 100درصد، در بخش تأمين بيش از 70درصد و در بخش تجهيزات حدود 70درصد است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه 7ايستگاه از 8ايستگاه خط‌7 مترو بيش از 80درصد پيشرفت داشته‌اند و تنها يكي از ايستگاه‌ها حدود 65درصد پيشرفت كرده، اظهار كرد: هم‌اكنون، بيش از 5هزار نيروي انساني شامل هزار مهندس و 4هزار كارگر به‌صورت شبانه‌روزي در اين خط مشغول به‌كار هستند.

مازيار حسيني با بيان اينكه 100درصد حفاري و لاينينگ 20كيلومتر تونل‌هاي خط 7مترو به پايان رسيده و 50درصد از اين خط يعني 10كيلومتر آن نيز روسازي و ريل‌گذاري شده، تصريح كرد: نزديك به 90درصد از 8ايستگاه مورد بهره‌برداري اين خط، آماده شده است. وي در پايان با تأكيد بر اينكه ازجمله ويژگي‌هاي خط‌7 مترو، عبور از تراز پايين تونل توحيد و كنار برج ميلاد است، خاطرنشان كرد: يك تعميرگاه قطارهاي مترو در ابتداي خط در شهرك اميرالمؤمنين و يك پاركينگ قطارهاي مترو نيز در انتهاي خط در سعادت‌آباد درنظر گرفته شده و اين خط، نخستين خط متروي تهران است كه در احداث آن 2دستگاه حفار به‌صورت شبانه‌روزي مشغول به‌كار هستند.