در پنجاهمین جلسه علنی مجلس بر پیگیری حادثه برخورد قطار در سمنان تأکید شد.

 نادر قاضي پور، نماينده مردم اروميه با اشاره به وعده روز قبل رئيس مجلس درباره پيگيري سانحه قطار سمنان گفت: مردم و بازماندگان اين حادثه و خانواده جان‌باختگان منتظر گزارش مجلس هستند و اگر مجلس نظر خود را اعلام كند آنها آرامش پيدا مي‌كنند. علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به تذكر اين نماينده تأكيد كرد: همانطور كه روز گذشته گفته شد مجلس با جديت اين موضوع را دنبال كرده و در حال پيگيري موضوع است.

در اين ميان كه از يك سو مجلس پيگير حادثه هفت‌خوان شده و بحث استيضاح وزير راه و شهرسازي نيز مطرح است، ديروز عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي به جلسه كميسيون عمران مجلس رفت تا هم از سانحه گزارش ارائه كند و هم پاسخگوي سؤالات نمايندگان باشد؛

جلسه‌اي كه به نوعي به جلسه بحث درباره استيضاح كردن يا نكردن وزير هم تبديل شد. به گزارش فارس، سيدهادي بهادري نماينده مردم اروميه و نايب‌رئيس دوم كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، در تشريح اين نشست گفت: در ابتداي نشست گزارشي از سوي وزارت راه درباره سانحه اخير برخورد قطار سمنان - مشهد ارائه شد كه از 3منظر مديريتي، فني و حقوقي مورد بررسي و ارزيابي قرار داده شده بود. به گفته بهادري، وزير راه در ادامه جلسه گزارشي درباره اقداماتي كه تاكنون براي كشور انجام داده و موارد به‌كار گرفته شده در برطرف كردن نقاط ضعف سيستم حمل‌ونقل ارائه داد.

در ادامه نيز نمايندگان سؤال خود را از وزير مطرح كردند. طبق اظهارات نايب‌رئيس دوم كميسيون عمران در اين جلسه به‌صورت جزئي به بحث استيضاح پرداخته نشد اما در مجموع تمامي سؤالات نمايندگان در جلسه از آخوندي مطرح شد و تأكيد وزير راه هم بر اين بود كه همه‌‌چيز را بر مدار قانوني پيش ببريم و فرايندها طي شود. بهادري در ادامه عنوان كرد: برخي نمايندگان تأكيد داشتند با توجه به اينكه دولت يازدهم رو به پايان است شايد استيضاح وزير مشكلي را برطرف نكند اما 2نفر هم بر درخواست و امضاي خود مبني بر استيضاح آخوندي اصرار و تأكيد داشتند.

به گفته او از آنجا كه جو جلسه سنگين و عمومي بود وزير تقاضايي مبني بر پس گرفتن امضاهاي درخواست‌كنندگان براي استيضاح نكرد. نايب‌رئيس دوم كميسيون عمران مجلس در خاتمه تصريح كرد: نظر كميسيون در رابطه با سانحه قطار سمنان - تبريز به‌صورت كتبي در قالب گزارش ارائه شده كه فردا در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود. اينكه نظر كلي كميسيون درباره استيضاح يا عدم‌استيضاح آخوندي چيست را نمي‌توان به‌صورت واحد اعلام كرد ولي در مجموع همه اعضاي كميسيون خواهان شناسايي دقيق مقصران هستند و مي‌خواهيم كه آنها مجازات شوند. حال اين مقصران هر كه مي‌خواهند باشند اما بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه اين مسئله نبايد سياسي شود.