همشهری آنلاین: بر اثر حمله انتحاری به یک اتوبوس حامل سربازان نیروی هوایی پاکستان، روز پنجشنبه 10 آبان در استان پنجاب واقع در شرق این کشور دستکم هشت تن کشته شدند.

خبرگزاری آلمان از اسلام‌آباد گزارش داد، جاوید اقبال چیما، سخنگوی وزارت کشور پاکستان اعلام کرد پس از حمله این عامل انتحاری که سوار بر موتورسیکلت خود را در شهر سرگوده (Sargodha) منفجر کرد، بیش از 40 تن دیگر نیز مجروح شدند. سرگوده بزرگ‌ترین پایگاه نیروی هوایی پاکستان است.

یک سرویس مدرسه نیز که کنار این اتوبوس نظامیان در حال رفتن بود، با این حمله آسیب دید. هنوز مشخص نیست چند کودک بر اثر این حمله مجروح شده‌اند.

محل انفجار مسدود شده است و مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

روز چهارشنبه نیز در شمال پاکستان نبردها میان ارتش و برخی افراط‌گرایان در گرفت. وحید ارشد، سخنگوی ارتش چهارشنبه شب اعلام کرد: «بالگرد ما مواضع شبه‌نظامیان را در کوه‌ها هدف حمله قرار داد». در این حملات دستکم 18 تن از شورشیان کشته شدند. این شورشیان نیز با شلیک خمپاره به این حملات پاسخ دادند.

وضع سیاسی در پاکستان پیش از انتخابات پارلمانی که قرار است در ژانویه برگزار شود، به شدت متشنج است. شایعاتی دال بر آن شنیده می‌شود که پرویز مشرف، رییس جمهور این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کند تا در نبرد قدرت با اپوزیسیون دست بالا را داشته باشد.

به همین دلیل، بی‌نظیر بوتو، رهبر اپوزیسیون روز چهارشنبه انجام سفر خارجی خود را اندکی پیش از انجام آن لغو کرد. بر اثر حمله‌ای که 18 اکتبر، کمی پس از بازگشت بوتو به پاکستان پس از هشت سال تبعید صورت گرفت، بیش از 120 تن کشته شدند.