سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم برلین پنجشنبه گذشته از فهرست نخستین فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه رسمی شصت و هفتمین دوره این رویداد معتبر را اعلام کردند که در میان آنها نام تازه‌ترین ساخته‌های آکی کوریسماکی فنلاندی و سالی پاتر بریتانیایی به چشم می‌خورد.

به گزارش همشهري، «درباره بدن و روح» لديكو انيدي از مجارستان، «آنا عشق من» كالين پيتر نتسر از روماني، مستند «بويس» آندرس فايل از آلمان، «كولو» ترزا وياورده از پرتغال، «شام» اورن موورمن از آمريكا، «فليسيته» آلن گوميس از فرانسه، «مهماني» پاتر از بريتانيا، «رد پا» آگنيشكا هولاند از لهستان، «سوي ديگر اميد» كوريسماكي از فنلاند و «زن شگفت‌انگيز» سباستين لليو از شيلي 10فيلمي هستند كه براي خرس طلايي بهترين فيلم از برليناله 2017رقابت مي‌كنند.

علاوه بر فيلم‌هاي بخش مسابقه بين‌الملل، 3فيلم هم در بخش ويژه برليناله روي پرده مي‌روند كه عبارتند از «ملكه اسپانيا» به كارگرداني فرناندو تروبا و بازي پنه‌لوپه كروز، «كارل ماركس جوان» ساخته رائول پك و «آخرين روزها در هاوانا» به كارگرداني فرناندو پرز. ضمن اينكه نسخه ترميم‌شده مجموعه تلويزيوني «هشت ساعت يك روز نمي‌سازد» محصول 1972آلمان به كارگرداني راينر ورنر فاسبيندر هم در برلين 2017به نمايش درمي‌آيد.

سال گذشته مستند تحسين‌شده «آتش در دريا» به كارگرداني جانفرانكو رُزي از ايتاليا جايزه خرس طلايي برلين را برد؛ فيلمي كه امسال براي جايزه اسكار رقابت مي‌كند. رياست هيأت داوران بخش مسابقه جشنواره برلين را پل ورهوفن هلندي بر عهده دارد كه شصت و هفتمين دوره آن 9تا 19فوريه (21بهمن تا يك اسفند) برگزار مي‌شود.