همشهری آنلاین: بایرن مونیخ با گل رویایی داگلاس کاستا بار دیگر صدرنشین جدول شد. بایر لورکوزن شکستی خانگی مقابل اینگولشتات را تجربه کرد. آر. بی. لایپزیگ، ولفسبورگ، آگسبورگ و ماینتس نیز از دیگر تیم‌های موفق این هفته بودند.

هوفن‌هایم ۲ - بوروسیا دورتموند ۲

پیکارهای هفته پانزدهم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۶ دسامبر / ۲۶ آذر) با دیدار هوفن‌هایم و بوروسیا دورتموند آغاز شد. این مصاف پرهیجان پس از ۹۰ دقیقه دوندگی و جنگندگی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. البته این نکته را باید در نظر داشت که زردپوش‌های دورتموند در پی اخراج رویس در دقیقه ۴۱ بازی، نزدیک به ۵۰ دقیقه با یک یار کمتر در میدان حضور داشتند.

  • آر. بی. لایپزیگ ۲ - هرتا برلین صفر

تیم آر. بی. لایپزیگ که هفته‌ پیش را با ناکامی پشت سر گذاشته بود، بعد از ظهر شنبه (۱۷ دسامبر / ۲۷ آذر) در هفته ۱۵ موفق شد بار دیگر قدم به جاده‌ پیروزی بگذارد و با پیروزی ۲ بر صفر مقابل هرتا برلین صدر جدول را موقتا از آن خود کرد.

لایپزیگ در این دیدار از هر لحاظ بر هرتا برلین برتری داشت، خواه از لحاظ مالکیت توپ، خواه از لحاظ جنگندگی و همچنین شمار حملات. گل‌های لایپزیگ در این دیدار را ورنر و اوربان در دقایق ۴۱ و ۶۲ به ثمر رساندند. لایزپیگ در حال حاضر ۳۶ امتیاز از ۱۵ بازی کسب کرده است. برلین نیز با ۲۷ امتیاز رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

  • ماینتس ۳ - هامبورگ یک

ماینتس نیز از تیم‌های موفق هفته پانزدهم بوندس‌لیگا بود. سرخ‌پوش‌های ماینتس توانستند در دیدار خانگی مقابل هامبورگ ۳ بر یک پیروز شوند و با کسب سه امتیاز جای خود را در رده‌های میانی جدول مستحکم کنند. هامبورگ در این دیدار اگر چه نخستین گل بازی را به ثمر رساند، اما لاتنزو، مهاجم ماینتس با درخشش و به ثمر رساندن هر سه گل تیمش پیروزی سرخ‌پوش‌ها را رقم زد.

  • آگسبورگ یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

تیم بحران‌زده‌ آگسبورگ هفته پانزدهم را با کامیابی پشت سر گذاشت. سفیدپوش‌های آگسبورگ در دیدار خانگی مقابل بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک بر صفر پیروز شدند. البته در این پیروزی بخت تا اندازه‌ای یار تیم مهمان بود. تک ‌گل این دیدار را هینتراگر، بازیکن آگسبورگ یک ربع مانده به پایان بازی به ثمر رساند. آگسبورگ و مونشن‌گلادباخ با ۱۷ و ۱۶ امتیاز به ترتیب در رده‌های ۱۲ و ۱۳ جدول جای دارند.

  • شالکه یک - فرایبورگ یک

آبی‌پوش‌های شالکه در پیکار خانگی مقابل فرایبورگ که در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد، به تساوی یک بر یک دست یافتند. نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت. هر دو تیم در نیمه‌ دوم تلاش بیشتری از خود نشان دادند و هر یک به یک گل دست یافتند. البته تیم میزبان فرصت‌های بیشتری برای گلزنی داشت، اما نتوانست از موقعیت‌های به‌ دست ‌آمده استفاده کند.

  • وردر برمن یک - اف ث کلن یک

مصاف تیم‌های وردر برمن و اف ث کلن نیز با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. تیم کلن اگر چه در برخی از مراحل بازی تیم برتر میدان بود، اما در استفاده از موقعیت‌ها چندان موفق عمل نکرد و با کسب تنها یک امتیاز به خانه بازگشت. ناگفته نماند که تیم برمن در چهار دیدار خانگی اخیر خود متحمل شکست نشده است. کلن در حال حاضر در رده هفتم و برمن نیز در رده چهاردهم جدول جای دارند.

  • ولفسبورگ یک - آینتراخت فرانکفورت صفر

سبزپوش‌های ولفسبورگ در دیدار خانگی مقابل آینتراخت فرانکفورت به بحران خود پایان داده و با تک ‌گل بروما توانستند از سد حریف خود بگذرند. آینتراخت فرانکفورت که در فصل جاری تا کنون خوش درخشیده، در پیکار مقابل ولفسبورگ نتوانست قابلیت‌های خود را به نمایش گذارد.

 

  • دارمشتات صفر - بایرن مونیخ یک

تیم بایرن مونیخ در نخستین دیدار باقیمانده هفته پانزدهم بوندس‌لیگا که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان خود، دارمشتات گذشت و بار دیگر به صدر جدول بازگشت. آبی‌پوش‌های دارمشتات چند موقعیت برای باز کردن دروازه مونیخ داشتند، اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه ماند. پیروزی سرخ‌پوش‌های مونیخ را داگلاس کاستا با شوتی تماشایی از فاصله ۳۳ متری رقم زد.

 

  • بایر لورکوزن یک - اینگولشتات ۲

بایر لورکوزن از بازندگان بزرگ هفته ۱۵ بود. لورکوزنی‌ها در آخرین دیدار این هفته که عصر یکشنبه برگزار شد، با نتیجه ۲ بر یک از مهمان خود، اینگولشتات شکست خوردند و سه امتیاز مهم از دست دادند. آلموگ کوهن در دقیقه ۷۳ گل پیروزی اینگولشتات را به ثمر رساند تا تیمش با سه امتیاز به خانه بازگردد.