همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه‌های نزدیکی میان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین در حل و فصل مشکلات منطقه ای وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی پس از دیدار با رییس مجلس بوسنی و هرزگوین در نشست خبری مشترک افزود: ما همیشه آینده بسیار خوبی را برای این کشور آرزو کرده و می کنیم و از تمامیت ارضی و روابط خوب بین اقوام در این کشور حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سفر اخیر رییس مجلس بوسنی و هرزگوین به جمهوری اسلامی ایران، نشانگر عزم این کشور برای بالابردن سطح روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مذاکرات امروز با رییس مجلس بوسنی و هرزگوین روش های گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر این موضوع اتفاق نظر داشتیم که باید در راستای رفع موانع گام برداشت،

لاریجانی تاکید کرد : ما همچنین بر گسترش همکاری های پارلمانی و استفاده از تجارب یکدیگر، همکاری های علمی و فرهنگی و حل و فصل مشکلات منطقه ای دیدگاه های نزدیکی داشتیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر رییس مجلس بوسنی و هرزگوین به ایران گفت: ما این سفر را مهم می دانیم و امیدواریم که در آینده این گونه مراودات بیشتر و نتیجه عملی ملموس تری داشته باشد.