همشهری آنلاین: بایرن مونیخ در دوئل با تعقیب‌کننده‌ شماره‌ یک خود، آر.بی.‌لایپزیگ توانست اقتدار خود را به نمایش گذارد و با پیروزی بر حریف، یکه‌تاز بوندس‌لیگا شود. هرتا برلین نیز با شکست دارمشتات رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داد.

  • بایرن مونیخ ۳ - آر. بی. لایپزیگ صفر

حساس‌ترین پیکار هفته ۱۶ بوندس‌لیگا میان تیم‌های بایرن مونیخ و آر. بی. لایپزیگ انجام گرفت. هر دو تیم به همراه ۷۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آلیانس پیش از سوت آغاز بازی به یاد قربانیان حمله تروریستی برلین یک دقیقه سکوت اختیار کردند.
سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ از هر لحاظ، به ویژه از لحاظ مالکیت توپ و شمار حملات از حریف پرقدرت خود برتر بودند. تیاگو، هافبک اسپانیایی بایرن مونیخ در دقیقه ۱۷ نخستین گل تیمش را زد و ژابی آلونسو نیز در دقیقه ۲۵ دومین گل بایرن را به ثمر رساند.

تیم لایپزیگ در پی اخراج فورسبرگ، مهاجم این تیم در پی دریافت کارت قرمز در دقیقه ۳۰ تضعیف شد. مونیخی‌ها که کنترل میدان را در دست داشتند، در دقیقه ۴۵ به سومین گل خود دست یافتند. روبرت لواندوسکی توپ را از نقطه پنالتی به تور دروازه حریف چسباند. مونیخ با این پیروزی و کسب سه امتیاز اکنون با ۳۹ امتیاز یکه‌تاز جدول رده‌بندی است. لایپزیگ نیز با ۳۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

  • هرتا برلین ۲ - دارمشتات صفر

هرتا برلین نیز از تیم‌های موفق هفته ۱۶ بوندس‌لیگا بود. پایتخت‌نشین‌های برلین در پیکار مقابل مهمان خود، درامشتات ۲ بر صفر پیروز شدند و با این موفقیت توانستند با ۳۰ امتیاز رتبه سوم جدول را به خود اختصاص دهند. گل‌های برلین در این مصاف را پلاتنهارت (دقیقه ۵۳) و کالو (دقیقه ۶۶) در حضور ۳۲ هزار تماشاگر به ثمر رساندند.

  • اف ث کلن یک - بایر لورکوزن یک

داربی منطقه راین میان تیم‌های کلن و بایر لورکوزن با تساوی عادلانه‌ یک بر یک خاتمه یافت. مودست ، مهاجم کلن در دقیقه ۲۱ با گلی رویایی تیمش را یک بر صفر جلو انداخت، اما وندل، بازیکن بایر لورکوزن یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست گل تساوی را به ثمر رساند تا لورکوزن یک امتیاز کسب کند. کلن و لورکوزن به ترتیب هفتم و نهم هستند.

  • هوفن‌هایم یک - وردر برمن یک

آبی‌پوش‌های هوفن‌هایم تنها تیم بوندس‌لیگا هستند که در ۱۶ دیدار خود هرگز شکست نخورده‌اند. این تیم که در رده‌ پنجم جای دارد، در هفته شانزدهم میزبان وردر برمن بود. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برمن با این پیروزی توانست دست کم یک امتیاز به دست آورد و فاصله‌ خود با رده‌های قعر جدول را کمی بیشتر کند.

  • اینگولشتات یک - فرایبورگ ۲

فرایبورگ که در این فصل چهره‌ای موفق از خود نشان داده، در هفته ۱۶ مهمان سرخ‌پوش‌های اینگولشتات بود. بازیکنان فرایبورگ در همان نیمه نخست پیروزی خود را با به ثمر رساندن ۲ گل پایه‌ریزی کردند. هر دو گل را نیدرلشنر به ثمر رساند. زوتنر، بازیکن اینگولشتات با گل خود در دقیقه ۵۸ فاصله را با حریف کمتر کرد، اما گل او نیز مانع از شکست میزبان نشد. فرایبورگ و اینگولشتات به ترتیب در رده‌های ۸ و ۱۷ قرار دارند.

  • بوروسیا دورتموند یک - آگسبورگ یک

زردپوش‌های دورتموند در هفته ۱۶ میزبان آگسبورگ بودند. دورتموند اگرچه در این پیکار تیم برتر میدان بود و چهره‌ای بسیار تهاجمی از خود به نمایش گذاشت، اما در نهایت ناگزیر شد به تساوی یک بر یک مقابل مهمان خود بسنده کند. دورتموند‌ی‌ها با ۲۸ امتیاز (۱۲ امتیاز کمتر از بایرن مونیخ) رده‌ ششم را به خود اختصاص داده‌اند. آگسبورگ نیز در رده ۱۲ قرار دارد.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - ولفسبورگ ۲

بازنده‌ بزرگ هفته ۱۶ تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ بود که در دیدار خانگی مقابل سبزپوش‌های ولفسبورگ ۲ بر یک شکست خورد. گل پیروزی "گرگ‌های ولفسبورگ" را ماریو گومز در دقیقه ۵۷ به ثمر رساند. ناکامی‌های پیاپی مونشن‌گلادباخ در هفته‌های اخیر سبب شد که مسئولين این باشگاه آندره شوبرت، سرمربی این تیم را برکنار کنند.

چندی پس از ناکامی مونشن‌گلادباخ و اخراج سرمربی این تیم، اعلام شد که دیتر هکینگ، سکان هدایت تیم بحران‌زده‌ بوروسیا مونشن‌گلادباخ را برعهده خواهد گرفت. هکینگ تا چند هفته پیش سرمربی ولفسبورگ بود و در پی بحران این تیم برکنار شده بود.

  • هامبورگ ۲ - شالکه یک

تیم بحران‌زده‌ هامبورگ در هفته ۱۶ بوندس‌لیگا به بحران خود پایان داد و با پیروزی ۲ بر یک مقابل مهمان خود، شالکه سه امتیاز مهم به دست آورد. هامبورگ در حال حاضر با ۱۳ امتیاز در رده ۱۶ قرار دارد. شالکه نیز با ۱۸ امتیاز رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

  • آینتراخت فرانکفورت ۳ - ماینتس صفر

آینتراخت فرانکفورت نیز از تیم‌های موفق هفته بود. راه‌راه‌پوش‌های فرانکفورت با نتیجه ۳ بر صفر از سد مهمان خود، ماینتس گذشتند و جای خود در رده‌ چهارم جدول را مستحکم کردند. هرگوتا با زدن دو گل (دقایق ۱۸ و ۸۵) یکی از چهره‌های برتر میدان بود. دیگر گل فرانکفورت را ایمان بارکوک در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند.

  • ادامه پیکارها در سال آینده

هفته شانزدهم آخرین هفته بوندس‌لیگا در سال جاری میلادی بود. پیکارهای هفته ۱۷ در روزهای ۲۱ تا ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود.