تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۸

گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی حکایت از آن دارد که سهامداران پتروشیمی خارک در 40روز نخست پاییز به بالاترین سود در بازار سهام دست یافته‌اند.

در طول 40روز سپری شده از پاییز 86 ارزش سهام پتروشیمی خارک 31درصد افزایش یافته، که از این نظر، این شرکت  در صدر جدول بورس تهران ثبت شده است.

در طول دوره مزبور، ‌3هزار نفر 23میلیون سهم پتروشیمی خارک را با پرداخت رقمی معادل 262میلیاردریال به سبد دارایی‌هایشان افزوده‌اند.

پس از پتروشیمی خارک سهامداران 5شرکت فعال در بازار شاهد رشد بیش از 20درصدی ارزش دارایی‌هایشان بوده‌اند.

در این مدت قیمت سهام سرمایه‌گذاری ملت 27درصد، قیمت سهام فولاد خوزستان 26درصد و ارزش هر سهم رایان‌سایپا 25درصد بالا رفته است قیمت سهام 2شرکت مس شهید باهنر و صنعتی بهشهر هم 22درصد رشد کرده است.

خریداران

در طول 40روز آغاز پاییز سرمایه‌گذاری معادن و فلزات پرطرفدارترین سهام بورس تهران بوده است.

در این مدت 12هزار نفر 143میلیون سهم معادن و فلزات را خریده‌اند. مس نیز در جدول سهام پرطرفدار عنوان دوم را به خود اختصاص داده است. در این مدت تعداد خریداران سهام این شرکت از مرز 10هزار نفر فراتر رفته است.

ضمن این‌که 8هزار نفر هم در صف خرید سهام چادرملو ایستاده‌اند و 6هزار و 500نفر سهام موسسه مپنا را در عرضه اولیه خریده‌اند.

جریان نقدینگی

درطول 40روز آغاز پاییز جریان اصلی نقدینگی بازار به سوی سهام مس روانه بوده است، در این مدت ارزش کل معاملات سهام مس به مرز 11هزار میلیارد ریال رسیده است.

سرمایه‌گذاری مسکن، گل‌گهر و معادن فلزات نیز از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که معاملات سهامشان در مجموع پیش از یکهزار و میلیارد ریال از نقدینگی بازار را به خود جذب کرده است.

کارنامه بازار

در طول 40روز گذشته، در مجموع 96هزار نفر در صف خرید سهام ایستاده‌اند. این تعداد با پرداخت رقمی معادل 22هزار میلیارد ریال 4میلیارد برگه سهم عرضه شده در بازار را به سبد دارایی‌هایشان افزوده‌اند.

در این مدت سهام 270شرکت فعال در بورس بین فعالان بازار جابه‌جا شد.