همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت که تاکنون ۶ تن غذا شامل ذرت و سبزی در تالاب‌های "سرخرود" و "ازباران" برای تغذیه قوهای فریادکش توزیع شده است.

به گزارش ايرنا، یاسر سالار روز شنبه گفت: این میزان غذا را مردم منطقه به عنوان دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد تامین کرده‌اند.

وی ادعاهای مطرح شده درباره گرسنگی قوهای تالاب‌های سرخرود و ازباران را تکذیب کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های قوهای فریادکش این است که اگر در جایی که به سر می‌برند غذا یافت نشود، از آنجا می‌روند و دوستداران محیط زیست و مردم منطقه برای نگه داشتن آنها در تالاب‌های منطقه اقدام به توزیع غذا می‌کنند.

تالاب بین‌المللی سرخ‌رود در شهرستان محمودآباد و ازباران در شهرستان فریدونکنار واقع است؛ اگر چه تالاب سرخرود به طور سنتی در یک دهه گذشته همواره میزبان پرندگان مهاجر و قوهای فریادکش و گنگ بوده است، ولی از باران از سال 93 میزبان این پرندگان شد.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: حدود هشت هزار بال قوی فریادکش در آببندان‌های محمودآباد در حال زمستان‌گذرانی هستند که تعداد زیادی از آنها در سرخرود و ازباران به سر می‌برند.

وی افزود: علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست می‌توانند دان‌هایی را که قصد توزیع در تالاب سرخرود دارند به این اداره تحویل دهند تا 6 نفر محیط‌بان این تالاب که به طور شبانه‌روزی حضور دارند، آنها را توزیع کنند.

سالار با بیان این که قوهای فریادکش از 9 سال پیش تاکنون محمودآباد را به عنوان محل زمستان‌گذرانی انتخاب کرده‌اند، گفت: سال گذشته 35 تن غذا با همکاری اداره کل محیط زیست و تشکل‌های مردمی در سرخرود و ازباران برای قوهای فریادکش توزیع شد.