ابوالحسن داوودی در حالی برای پروژه «هزارپا» از سازمان سینمایی پروانه تولید گرفته که به‌نظر می‌رسد علاقه‌مندان برای دیدن دوازدهمین فیلم او در مقام کارگردان باید تا جشنواره سی و ششم منتظر بمانند.

به گزارش همشهري، فيلمساز 61ساله خراساني 2سال پيش با «رخ ديوانه» در سي و سومين جشنواره فيلم فجر حضور داشت و 3سيمرغ بلورين بهترين فيلم، بهترين كارگردان و بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را از آن خود كند. رخ ديوانه در چند بخش مهم ديگر ازجمله بهترين بازيگران زن مكمل و مرد اصلي، بهترين فيلمنامه و بهترين موسيقي متن هم نامزد بود كه در نهايت 2سيمرغ در بخش‌هاي فني به‌دست آورد.

داوودي كه چند كمدي موفق ازجمله «جيب‌برها به بهشت نمي‌روند» و «من زمين را دوست دارم» را در كارنامه دارد، به‌احتمال فراوان هزارپا را در حال و هواي تماشايي‌ترين فيلم خود يعني «نان و عشق و موتور 1000» مي‌سازد. قرار است فيلم تازه او يك كمدي اجتماعي باشد و از آنجا كه كمتر از يك‌ماه به آغاز جشنواره سي و پنجم باقي مانده، رونمايي از هزارپا به جشنواره سال آينده موكول مي‌شود.

شوراي صدور پروانه ساخت سازمان سينمايي در جلسه اخير خود با توليد فيلمنامه‌هاي «ديوانگي» به تهيه‌كنندگي حسن شكوهي و كارگرداني رضا قهرماني و «ملكه جيجانكو» به نويسندگي و كارگرداني حسن نجفي هم موافقت كرد. اين شورا هفته پيش براي پروژه‌هاي «همه چي عاديه» محسن دامادي، «همسايه محبوب من» حميدرضا صلاحمند، «كوچه برلن» به تهيه‌كنندگي علي مصفا و كارگرداني افشين رضايي، «دو پا» به كارگرداني سهيل بيرقي و «مريم، خانم آقاي نادر» به كارگرداني داوود توحيدپرست پروانه توليد صادر كرده بود.