همشهری آنلاین: راند نهایی رقابت‎های قهرمانی اتومبیلرانی اسلالوم کشور به میزبانی اهواز برگزار شد و برترین‎های هر کلاس معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان، این مسابقات روز جمعه ( ۲۴ دی‎) از ساعت ۱۱ صبح در پیست غدیر مجموعه ورزشی غدیر اهواز و با شرکت ۵۰ اتومبیلران بانو و آقا از یازده استان کشور به انجام رسید.

مسابقات بخش آقایان در سه کلاس تا ۱۵۰۰ سی‎سی، تا ۲۰۰۰ سی‎سی و کلاس آزاد برگزار شد و این در حالی بود که بانوان نیز در در دو کلاس تا ۱۵۰۰ سی‎سی و تا ۲۰۰۰ سی‎سی با یکدیگر رقابت کردند؛ ضمن این‎که از ۵۰۰ پایلون نیز برای چیدن مسیر برگزاری رقابت استفاده شده بود.

در پایان این دوره از رقابت‎ها و در کلاس تا ۱۵۰۰ سی‎سی آقایان، مجید فتحی از خوزستان با ثبت زمان یک دقیقه و ۳۸ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه موفق شد عنوان نخست را از آن خود کند و پس از او محمدرضا صفاری از کرمان با زمان یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه و اشکان اکبری از یزد با مدت زمان یک دقیقه و ۴۱ ثانیه و هفت صدم ثانیه به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در کلاس تا ۲۰۰۰ سی‎سی آقایان، حسن منتظر از مازندران که پیش از این عنوان قهرمانی سال خود در این کلاس را مسجل کرده بود، با زمان یک دقیقه و ۳۹ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه به مقام اول دست یافت، محمد ابراهیمی از یزد با زمان یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه دوم شد و عبدالعزیز راشدی از خوزستان با یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه بر سکوی سوم ایستاد.

در کلاس آزاد آقایان، علی‎اکبر مقیمی از تهران با زمان یک دقیقه و ۳۸ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه و حمید جعفری از کرمان با یک دقیقه و ۳۹ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه به ترتیب عناوین اول و دوم را از آن خود کردند و سیدمحمدعلی کربلایی از یزد با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت.

در ادامه مسابقات بخش بانوان نیز برگزار شد که در کلاس تا ۱۵۰۰ سی‎سی، فرشته حسینیان رودسری از گیلان با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۶۴ صدم ثانیه سکوی نخست را به خود اختصاص داد، مریم حیدری از همین استان با زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه به مقام دوم دست یافت و ثریا یزدان‎پناه از کرمان با زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه و هفت صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

سرانجام در کلاس تا ۲۰۰۰ سی‎سی بانوان، فائزه محبی از تهران با زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه، سیما یزدان‎پناه از کرمان با زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه و یلدا مرادی از گیلان با یک دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه به ترتیب مقام‎های اول تا سوم را از آن خود کردند.

همچنین با نظر مسئولين برگزاری، کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به شبنم جعفری‎بابادی از خوزستان رسید که در اولین تجربه حضور خود در یک مسابقه رسمی با مدت زمان یک دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه تنها با اختلاف چند صدم ثانیه نسبت به نفر سوم در جایگاه چهارم کلاس ۲۰۰۰ سی‎سی قرار گرفت.

امتیازات نفرات اول تا دهم این رقابت‎ها، در رنکینگ فدراسیون محاسبه خواهد شد.