همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران گفت: مقاوم‌سازی ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به دلیل احتمال خطر آتش‌سوزی، از سال ۹۴ آغاز شده و تا تیر ماه سال ۹۶ به اتمام می‌رسد.

به گزارش مهر، محمود نیلی احمدآبادی با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اینکه سیستم‌های برق و تاسیسات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بسیار فرسوده و قدیمی بود بنابراین خطر بروز آتش‌سوزی در این ساختمان وجود داشت که اقدام به مقاوم‌‌سازی این ساختمان کردیم.

وی افزود: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منابع مالی لازم برای مقاوم‌سازی و بازسازی ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را تامین کرده است و قرار بود برای مقاوم‌سازی دیگر ساختمان‌های این دانشگاه نیز بودجه لازم تامین شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنین وزارت علوم قرار بود منابع مالی مقاوم‌سازی ساختمان دانشکده ادبیات دانشگاه را نیز فراهم کند.

نیلی احمدآبادی گفت: تمام ساختمان‌های پردیس مرکزی دانشگاه تهران عمری بیش از ۵۰ سال دارند بنابراین این ساختمان‌ها نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث به دلیل فرسودگی ساختمان‌ها، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته HSE در این دانشگاه تشکیل شده است و در این کمیته از ظرفیت‌های دانشگاه برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها استفاده می‌کند.