همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس آخرین ارزیابی، ایران از نظر شتاب رشد علمی جزو ۲ کشور نخست جهان است و با ۲۵ کشوری که رشد علمی مستمری دارند، رقابت می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: هم اکنون سهم ایران در تولید مقالات پر استناد جهان 2.2 درصد است در حالی که سهم آن از تولید علم دنیا به 1.8 درصد می‌رسد.

وی یادآور شد: ایران در تولید مقالات کیفی جهان رتبه 16 را به خود اختصاص داده است و این مسیر را با شتاب بالایی طی می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به اصلاح آئین‌نامه ارتقای اساتید کشور اشاره کرد و گفت: پیش از این اساتید علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و امور جاری می‌توانستند امتیاز ارتقای سطح را با انتشار مقاله در نشریات بین‌المللی ثبت کنند.

فرهادی اظهار کرد: در آیین‌نامه جدید علاوه بر انتشار مقالات در نشریات و مجله‌های معتبر بین‌المللی چاپ و تالیف کتاب، ارتباط با صنعت، تولید پژوهش‌های کیفی و فناورانه، ارتباط نزدیک با صنعت، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصول از فرصت‌های کسب امتیاز محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: انتشار مقاله‌های کیفی باید نقشی در تولید فناوری و حرکت در مرزهای دانش داشته باشد و همین موضوع مدنظر برنامه‌های توسعه‌ای آموزش عالی کشور قرار گرفته است.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در جلسه شورای دانشگاه زنجان، شرکت در مراسم تودیع و معارفه رئیسان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و دیدار با برگزیدگان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه زنجان به زنجان سفر کرده است.