همشهری آنلاین: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور می گوید به بنیاد مستضعفان و مالکان پلاسکو پیشنهاد می‌دهیم تا ساختمان پلاسکو به یاد آتش نشانان قهرمان، به موزه آتش نشانی تبدیل شود.

به گزارش ايرنا، محمدحسن طالبیان روز چهارشنبه دراين باره افزود: اگر بنیاد مستضعفان به عنوان مالک پلاسکو و مالکان واحدها رضایت داشته و موافق باشند، ما در سازمان میراث فرهنگی آمادگی داریم تا در طراحی و در سایر فرایند تاسیس یک موزه آتش نشانی در این محل، اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اکنون از سرنوشت پلاک معروف سردر ساختمان پلاسکو اطلاع دقیقی نداریم که پس از آواربرداری چه سرنوشتی پیدا کرده است، اما امیدواریم درصورت موافقت با این پیشنهاد، این پلاک و سایر لوازم و اقلام باقی مانده از آتش نشانان قهرمان کشورمان به این موزه آتش نشانی یا موزه‌های دیگرمان انتقال یاید.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: پیشنهاد ما چند وجه دارد؛ اینکه یا مجموعه آن مکان، صرفا برای موزه آتش نشان اختصاص یابد یا اینکه می‌شود ساخت و سازهای مورد نظر تجاری صورت گیرد و بخشی از این مکان به موزه اختصاص یابد.

طالبیان گفت: اگر این شرایط هم پذیرفته نشود، ما حاضریم در محل میدان حسن آباد که فاصله نزدیکی با این محل دارد هم این موزه را برپا کنیم.