همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام ما پس از عبور از مشکلاتی که با هجوم به ایران، تجزیه طلبی، جنگ و تحریم‌ها ایجاد شد به یک پختگی در رفتار سیاسی در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی رسیده است.

به گزارشخبرگزاری صداوسیما، لاریجانی در جمع مردم اردستان با اشاره به اینکه در سی و هفت سال گذشته ما مشکلات زیادی را از هجوم به ایران، تجزیه طلبی، جنگ و تحریم‌ها تحمل کرده‌ایم افزود: نظام ما از یک پختگی در رفتار سیاسی چه در مسائل منطقه‌ای و چه بین‌المللی برخوردار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این رفتار را مقایسه کنید با هذیان گویی‌ها، نارس بودن رفتارها و عملکردهای برخی از کشورها.

وی با بیان اینکه منطقه داغ‌ترین شرایط را دارد افزود: امروز شاهدیم که بیشتر کشورهای منطقه دچار نا امنی هستند و در این شرایط بسیار داغ و پر ماجرا ایران با یک رفتار سنجیده و تصمیم بهنگام دارای یک امنیت پایدار است.

رئیس مجلس گفت: در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پس از 37 سال وزانت و جایگاه ملت ایران بیشتر شده است.

لاریجانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ثمره همبستگی ملی دانست و خاطر نشان کرد: در هر جاییکه ما این همبستگی را چه بصورت منطقه‌ای و چه بصورت ملی داشتیم کارهای بزرگی به ثمر رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی و پیشرفت‌های خوبی که در این زمینه نصیب کشور ما شده است افزود: خوشبختانه با مقایسه برخی آمارها نسبت به اول انقلاب رشد کاملا خوب و مشهودی را شاهد هستیم که از جمله آن می توان به مواردی مانند آزاد راه‌ها، مخابرات، امور زیربنایی، فولاد، مس و افزایش تعداد دانشجویان و استادان اشاره کرد.

ژوی با اشاره به اینکه امروزه در مقایسه آمارها نسبت دانشجویان از 150 هزار دانشجو در اوایل انقلاب به بیش از 4 میلیون و نسبت اساتید از 8 هزار نفر به حدود 60 هزار نفر رسیده‌ایم گفت: واقعا حرکت چشمگیری در کشور رخ داده و خوشبختانه تولیدات در بخش‌های مختلف رشد داشته است.