تصمیم ترامپ برای ممنوعیت سفر ایرانی‌ها به آمریکا به‌رغم واکنش‌های منفی بسیار از سوی آمریکایی‌ها اما واکنش سازمان‌های بین‌الملل ازجمله سازمان جهانی جهانگردی را برانگیخت و آن سازمان در بیانیه‌ای تصمیم ترامپ در منع سفر اتباع ۷کشور ازجمله ایران به آمریکا را محکوم اعلام کرد.

پائولا تامسون يك راهنماي گردشگري از شهر نيويورك آمريكا در ايران به همشهري گفته است كه تصميم اخير ترامپ در منع ورود اتباع 7كشور به آمريكا نشانه‌اي از ديكتاتوري و نژادپرستي اوست. به گفته او، ترامپ شخصيتي مستبد و بي‌توجه به حقوق انساني است.

تامپسون همچنين به علاقه ترامپ براي جنگ‌افروزي در نقاط مختلف جهان اشاره كرد و گفت: او آمريكا را به قهقرا مي‌برد و تصميمات اخير او نشانه‌اي از علاقه ويژ‌ه‌اش به جنگ‌افروزي در جهان است.

تامپسون ايران را كشوري امن با مردماني مهربان توصيف كرد و گفت: تصويري كه از ايران در رسانه‌هاي آمريكايي وجود دارد به هيچوجه با واقعيت‌هاي ايران همخواني ندارد و آمريكايي‌هاي زيادي همچنان علاقه‌مند به سفر به ايران و ديدار از جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور هستند.

به گفته اين راهنماي گردشگري ايران فرصت بسيار خوبي در صنعت گردشگري جهان يافته است و اين كشور مي‌تواند به يكي از كشورهاي موفق در گردشگري جهان تبديل شود.

جوزف استاينبرگ، عضو هيأت مديره راهنمايان گردشگري آمريكا نيز ديروز به يكي از خبرنگاران همراه با كنوانسيون 2017راهنمايان گردشگري جهان در ايران گفت كه تصميمات اخير دولت جديد آمريكا بيش از 2تا 3 ماه دوام نخواهد داشت.او تأكيد كرد: مردم ايران فوق‌العاده هستند و منع سفر ايراني‌ها به آمريكا طولاني نخواهد بود.