تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

خبر > گروه «راز گردونه»، دوشنبه‌ی هرهفته در موزه‌ی ملی ملک برنامه‌ی «باغ قصه‌ها» را برای کودکان و نوجوانان به اجرا درمی‌آورد.

به گزارش سايت كتابك، لیلا کفاش‌زاده، از اعضای گروه راز گردونه درباره‌ي اين برنامه مي‌گويد: «موزه مکان يادگيری است و یادگیری با بازی و نمایش، از ماندگارترین انواع آموزش است.

باغ قصه‌های موزه‌ي ملک زندگی کمال‌الملک را از زبان عروسک برای کودکان بازگو می‌کند و از خاطرات کودکی و مهربانی مادرش، تپه‌ی زیبای کنار خانه‌اش، راهیابی‌اش ‌به دارالفنون، نقاش دربارشدن و تلاش پنج ساله‌اش برای کشیدن تابلوی تالار آینه مي‌گويد. بچه‌ها می‌شنوند و یادشان نمی‌رود که روزي در موزه‌ي ملک، عروسکی سخن گفت.»

 او مي‌گويد: «کودکان با آثار فاخر هنری از طریق بازی و هنر آشنا می‌شوند.کودکان در برابر چشمان ناباور معلمانشان که شک دارند این روش جواب بدهد، کولاژهایی زیبا از آثار نقاش بزرگ ایرانی خلق می‌کنند. آن‌ها نقاشی‌های کمال‌الملک را زندگی می‌کنند و با گوشه گوشه‌ی نقاشی بازی می‌کنند.»

برنامه‌ی «باغ قصه‌ها» دوشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ اجرا می‌شود و مدرسه‌ها می‌توانند از این برنامه به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.