به گزارش مهر، علی کاظمیمنش در جمع خبرنگاران افزود: هماکنون کارشناسان در حال بررسی خدمات، ناوگان و دیگر مسائل ضروری درباره شرکتها هستند و پس از اجرای کامل رتبهبندی و مشخص شدن رتبه شرکتها، نام و رتبه آنها در سایت اطلاعرسانی راهآهن درج میشود و به مسافران هم اطلاعرسانی میشود.
مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن، اظهار داشت: رتبهبندی شرکتهای ریلی از تابستان سال آینده نهایی میشود و بدین ترتیب نرخ بلیت با خدمات همسو میشود.
وی با اشاره به هدفگذاری راهآهن برای رتبهبندی شرکتهای مسافری ریلی، اضافه کرد: رتبهبندی شرکتهای مسافری ریلی امتیازات بسیاری به همراه دارد و یکی از آنها تاثیرگذاری این رتبهبندی در میزان خدمات و نرخ بلیت است ضمن اینکه اگر رتبه یک شرکت افت کند، نرخ بلیت آن هم کاهش مییابد.
کاظمیمنش، اظهار داشت: در صورتی که شرکتی در ارائه خدماترسانی به مسافران افت کند، در گام اول تذکر کتبی میگیرد و در گام دوم نرخ بلیت آن شرکت، ۵ درصد کاهش مییابد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در نوروز سال آینده نرخ بلیت قطار افزایش نمییابد و قیمتها با نوروز سال ۹۵ برابری میکند البته ثبات قیمتها در ایام نوروز، به معنای کاهش کیفیت خدماترسانی نیست و خدمات در برخی شرکتها افزایش هم مییابد.
وی ادامه داد: در ساعات اولیه پیشفروش بلیت قطارهای نوروزی که از ۱۷ بهمن آغاز شد، بلیت برخی مسیرها از جمله مشهد، اصفهان و اهواز به پایان رسید.
به گفته این مقام مسئول، در ایام کم تقاضا که تعداد مسافر کمتر است، تخفیفاتی اعمال میشود و شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت بلیت برخی شرکتها بودیم و در ایام پرتقاضا، شرکتها تا سقف مجاز اجازه افزایش قیمت دارند.