آزاده مختاری: تصادف در غرب تهران، راز 5 ماهه ربوده شدن کودکی در جنوب تهران را گشود، در جریان این کودک ربایی یک زن مرموز، کودک 45 روزه‌ای را از آغوش مادرش ربوده بود

عصر هشتم آبان ماه، وقتی صدای ترمز شدید خودرویی در بزرگراه آیت‌الله کاشانی پیچید، رهگذران زن میانسالی را به همراه پسر بچه 5 ساله‌ای دیدند که پس از برخورد با خودروی سمندی به زمین خورده بودند.

با گزارش موضوع به پلیس، لحظاتی بعد مأموران پلیس در محل حاضر شدند، اما  وقتی در حال بررسی صحنه تصادف بودند متوجه شدند کودک برای نجاتش از دست زن میانسال کمک می‌خواهد و در همین حال زن ناشناس نیز با بیان اینکه مادرکودک است سعی می‌کرد او را ساکت کند.

مأموران که به موضوع مشکوک شده بودند، به بررسی در این باره پرداختند و در این هنگام بود که فهمیدند که کودک خردسال فرزند وی نمی‌باشد، بلکه کودک یکی از اهالی منطقه است که برای رفتن به کلاس قرآن از خانه خارج شده است.در این مرحله زن مرموز، یکباره گفته‌های قبلی خود را تغییر داد و گفت تنها،  قصد عبور دادن کودک ازعرض خیابان را داشته که این حادثه رخ داده و این کودک دچار توهم شده است.

با حضور مادر واقعی کودک، کارآگاهان پلیس که احتمال می‌دادند زن میانسال قصد ربودن کودک را داشته وی را به دادسرای ناحیه 5 انتقال دادند و بازپرس شعبه 13   وی را برای بازجویی‌های فنی و تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره 11 آگاهی پایتخت – مبارزه با آدم ربایی – قرار داد، اما لحظات زیادی از ورود این زن به اداره مبارزه با آدم ربایی نگذشته بود که کارآگاهان  با مشاهده وی دریافتند چهره وی با تصاویر چهره‌نگاری شده زن کودک ربایی که پلیس از خرداد ماه در تعقیب اوست شباهت زیادی دارد.

ربودن کودک 45 روزه ازآغوش مادرش
در جریان آن کودک ربایی، زن میانسالی به بهانه اینکه در بیمارستانی در جنوب تهران، با پزشک مشهوری آشنایی دارد کودک 45 روزه یک خانواده را ربوده بود.

ماجرای این حادثه هنگامی تحت پیگیری کارآگاهان پلیس قرار گرفته بود که ششم خرداد ماه، زنی سراسیمه و آشفته خود را به مرکز پلیس رسانده و مدعی شده بود لحظاتی قبل زن میانسالی با نقشه‌ای عجیب کودک 45 روزه وی را ربوده است.

زن جوان در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت:« چند روز قبل برای درمان بیماری کودکم به بیمارستانی ‌رفته بودم که در آن جا با زنی باردار آشنا شدم.

این زن وقتی متوجه نگرانی‌ام شد گفت: پزشک مشهوری را می‌شناسد که می‌تواند بیماری کودکم را درمان کند.

من‌هم به خاطر آنکه بسیارنگران حال کودکم بودم، فریب حرف‌های او را خورده وبا او قرارگذاشتم تا همراه او به بیمارستانی که این زن مدعی بود پزشک ماهر درآن‌جا بیمارانش را ویزیت می‌کند بروم.

ساعاتی قبل همراه کودکم به نام  ماهان، به بیمارستان رفتم، اما دقایقی از حضورمان در راهروی بیمارستان نگذشته بود که زن میانسال، کودکم را به بهانه این‌که او را نزد پزشک می‌برد از من گرفت و به سرعت دور شد، او هنوز چند قدمی نرفته بود که دلشوره عجیبی به جانم ا فتاد و به‌دنبالش رفتم اما او به سرعت از بیمارستان خارج شده و در شلوغی خیابان ناپدید شد.

با ارجاع پرونده به اداره 11آگاهی پایتخت، با دستور ویژه قاضی سلیمانی- دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی پایتخت- تصاویر چهره‌نگاری شده زن کودک‌ربا دراختیار مراکز پلیس کشور قرار گرفت تا چنانچه‌ زنی را با مشخصات او دیدند دستگیر کنند و به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی زن مرموز آغاز شد، اما تا هفته گذشته که تصادف، ماجرای زن کودک ربا را فاش کرد، تحقیقات پلیسی برای یافتن این زن ناکام ماند.

هفته گذشته با توجه به آنکه چهره این زن با تصاویر چهره نگاری شده مشابهت زیادی داشت مادر ماهان برای شناسایی زن مرموز به اداره آگاهی دعوت شد و در آنجا بود که او با دیدن این زن به کارآگاهان گفت که او همان رباینده کودکش است که 5 ماه سراسر غم و اندوه را برای خانواده آنها رقم زده  و به این ترتیب ماجرا وارد مرحله جدیدی شد.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون جنایی پایتخت روز پنجشنبه درخصوص این پرونده گفت: پس از 5 روز بازجویی از متهم، وی برای انتقام‌جویی از خانواده‌ای که با آنها مشکلات مالی داشتند مدعی شد کودک را به آنها فروخته است اما وقتی مشخص شد این ادعای وی دروغ است، بار دیگر بازجویی‌های پلیسی از سر گرفته شد و سرانجام این زن اعتراف کرد ماهان را در خانه‌اش نگهداری می‌کند.

او دراین بازجویی‌ها گفت: بعد از ربودن ماهان دچارعذاب وجدان شده و به همین خاطر او را نزد خودش نگه داشته و وقتی 27 روز بعد کودک خودش  به دنیا آمده، به همه اقوام و آشنایانش گفته که ماهان و کودکش دوقلو هستند و از آن زمان این کودک را همراه 8 فرزند دیگرش  نگهداری  کرده است. با این اعترافات کارآگاهان پلیس صبح هفدهم آبان، به منزل متهم در چیتگر رفته و ماهان را بعد از‌ماه‌ها دوری از خانواده‌اش تحویل آنها دادند.