به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مجید شعبانپور گفت: در انتخابات پیشرو علاوه بر تولید برنامههای تحلیلی، تبیینی و تهییجی بخشی از برنامهها همچون انتخاباتهای گذشته به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری اختصاص خواهد داشت. بر اساس مصوبه ستاد انتخابات رسانه ملی هر یک از نامزدهای این دوره در چهار برنامه گفتوگو محور حضور پیدا میکنند. این برنامهها شامل ۳۰ دقیقه گفتوگو با دوربین، و سه برنامه ۶۰ دقیقهای گفتوگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفت و گو با ایرانیان خارج از کشور هستند.
رییس مرکز تولید و فنی سیما پخش مناظره انتخاباتی میان نامزدها را از جذابترین برنامه های مخاطبان در طول انتخاباتهای گذشته دانست و اضافه کرد: پخش سه مناظره ۱۸۰ دقیقهای در این دوره از انتخابات پیش بینی شده است. پیش بینی می شود در طول انتخابات مناظره ها از مهمترین و پربینندهترین برنامهها تلویزیونی باشند.
وی خاطرنشان کرد: طرح مناظره انتخابات سال ۹۲ بعد از بررسی مناظره های روز دنیا به لحاظ فرم انتخاب شد و ۸ نامزد در مقابل هم قرار گرفتند و برنامه های یکدیگر را نقد کردند. این دوره نیز فرم مناظره به شیوه انتخابات گذشته با برخی تغییرات اجمالی است. اتودهای بسیاری برای دکور این برنامه ها زده شده که پس از تایید، ساخته و در مناطره ها و گفت و گوها استفاده میشود.