آستان قدس رضوی برای ایام ولادت حضرت شمس‌الشموس امام علی‌بن‌موسی‌الرضاع برنامه‌هایی تدارک دیده است که دبیر شورای عالی این نهاد در جمع خبرنگاران آنها را شرح داد.

امیر خوراکیان اظهار داشت: در برنامه‌های میلاد امسال 3 رویکرد موردتوجه قرار گرفته است؛ نخست، ایجاد نشاط معنوی و شور و شکوه ظاهری جشن‌ها، دوم، توجه به جنبه محتوایی و عمق برنامه‌ها و سوم نیز توجه به صنوف مختلف و مقاطع سنی مختلف.

این برنامه‌ها و سلسله جشن‌ها تحت عنوان «شکوه رضوان» از 30 آبان در حرم مطهر آغاز می‌شود که سخنرانی استادان حوزه، مدیحه‌سرایی، تواشیح و مسابقات بخشی از این برنامه‌هاست.

وی اعلام کرد: با همکاری آموزش و پرورش بیش از 30 هزار دانش‌آموز دختر جشن تکلیف خود را در حرم مطهر امام رضاع  برگزار می‌کنند.

خوراکیان  ادامه داد: در کنار نشست‌های عمومی، نشست‌های تخصصی تحت‌عنوان «تا چشمه رضوان» برگزار می‌شود و معارف و سیره رضوی موردبحث قرار می‌گیرد. همچنین جشنواره بزرگ علوم قرآنی نیز در کتابخانه آستان قدس برگزار می‌گردد.

وی اظهار داشت: محفل «انس با قرآن» نیز با حضور قاریان بین‌المللی و سلسله‌جلسات «گفتمان رضوی» از 25 آبان تا 12 آذرماه در مرکز پاسخگویی به سؤال‌های دینی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

مراسم گلباران پنجره فولاد نیز با کمک خدام حرم تحت‌عنوان «گل والای ولایت» در صبح ولادت برگزار می‌شود.

«یا امام رئوف» عنوانی دیگر از برنامه‌ها در این مدت است که در آن خدام در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری معلولان حضور می‌یابند. همچنین در این زمان، برنامه «یا ضامن آهو» با همکاری خدام و با پرداخت دیه و آزادی 88 زندانی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: «شب‌های شعر ملکوت هشتم» نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است که با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران (مسجد بلال) و مشهد برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی، توجه به مسائل علمی را نیز در سلسله فعالیت‌های علمی این جشن یادآوری کرد و گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی نیز سلسله میزگردهای علمی‌-  پژوهشی «منشور آفتاب» را که به نشست‌های تخصصی درباره حضرت
 امام رضاع خواهند پرداخت، برگزار می‌کند.

«واگویه‌ای با امام رضاع» نیز مسابقه‌ای است که از طریق پیام کوتاه می‌توان در آن شرکت کرد.

او افزود: «رسم دلدادگی» کارگاه آموزشی آداب زیارت است که به آموزش درست زیارت خواهد پرداخت. همچنین «برکرانه مهر رضوی» سلسله مسابقات فرهنگی ویژه زائران است که در 3 سطح مختلف برگزار می‌شود.

«کبوتران حرم» ویژه کودکان، «نشانی از بهشت» ویژه نوجوانان و «مسافر عشق» ویژه عموم زائران  خواهد بود.