به گزارش مهر، وحید حسینی درباره سرانجام راهکار اجرایی شهرداری برای کاهش آلودگی هوا که در معاونت اجرایی ریاست جمهوری در حال بررسی بود گفت: چندین مورد از مصوبات دولت از جمله طرح کاهش، نوسازی خودروهای فرسوده و منع پلاکگذاری موتورهای کاربراتوری که در سال جاری به مرحله اجرا نیز در آمد همگی در برنامه کاهش آلودگی هوا شهرداری تهران نیز پیشبینی شده بود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت آلودگی هوا نسبت به سالهای گذشته گفت: بنزن موجود در بنزین طی چهارسال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که در سال ۱۳۸۹ متوسط بنزن تهران ۲.۹ درصد بود و این میزان در سال جاری به ۷ دهم درصد رسیده و به نصف کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تهران اضافه کرد: در تهران با تبخیر بنزین مواجه هستیم و تا جلوی تبخیر بنزین را نگیریم وضع آلودگی به همین شکل است. دستگاههایی از جمله شرکت نفت باید نسبت به این موضوع توجه کنند. طرح کهاب ۱۰ سال است که از سوی شرکت نفت باید اجرا شود اما اجرا نشده است.
وی همچنین در خصوص موضوع مطرح شده برای احیاء مجدد سرویس ادارات نیز گفت: در حال حاضر اتوبوسهای فرسوده برخی ادارات معضل آلودگی هوا هستند و من ترجیح میدهم این اتوبوسها نباشند مردم با ماشین شخصی تردد کنند چون آلودگی آن از این اتوبوسهای فرسوده کمتر است.
حسینی با تأکید بر این که احیاء سرویس ادارات با اتوبوسهای کهنه امکانپذیر نیست، گفت: یک اتوبوس با ۸ سال کارکرد معادل ۴۰۰ میلیون تومان برای سلامت شهروندان ضرر دارد. این به این معناست که سلامت شهروندان قیمت ندارد، بنابر این احیای طرح سرویس ادارات با اتوبوسهای فرسوده تنها دور باطل است.
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هر اتوبوس فرسوده معادل ۴۰۰ میلیون تومان به جان شهروندان ضرر میزند و احیای سرویس ادارت با اتوبوس فرسوده فایدهای ندارد.