همشهری آنلاین: رییس مرکز بسیج صدا و سیما با تاکید بر اهمیت پدیده فرهنگی کاروان راهیان نور گفت: پرداختن رسانه‌ای به راهیان نور امسال با عمق بخشی و ارتقای کیفی آثار به شکل مناسب و ویژه‌ای خواهد بود.

به گزارش ایرنا، علی فروغی در نشست ویژه برنامه‌های راهیان نور اظهار کرد: حدود 5.5 میلیون نفر طی سال جاری به مناطق راهیان نور رفتند که این امر را به پدیده ای مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگ تبدیل می کنند، به همین دلیل باید در حوزه رسانه ای نیز به آن به طور خاص پرداخت.

وی افزود: در مرکز بسیج با سه خصوصیت کاهش ارتباطات زنده، ارتقای کیفیت آثار تولیدی و عمق بخشی به آثار، این پدیده را پوشش می‌دهیم.

فروغی ادامه داد: هر روز در شبکه های اصلی و سراسری ارتباط های 15 دقیقه ای زنده با مناطق عملیاتی داریم که مناسبات‌های مختلف مانند روز ملی راهیان نور، جشنواره رهاورد سرزمین نور و غیره را پوشش می دهند.

به گفته وی، مستندهای مختلفی مانند: مستند 15 قسمتی راهیان نور دانشجویان از شبکه 3، مستند 20 قسمتی راهیان نور دانش آموزی از شبکه 2 و مستند مقایسه ای اقدامات سایر کشورها در گرامیداشت یاد قهرمانان جنگ ساخته شده که در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

رییس مرکز بسیج صدا وسیما به پخش ویژه برنامه هایی از شبکه های مختلف برای پوشش اخبار کاروان راهیان نور اشاره کرد گفت: در زمینه تولیدات کوتاه 4 نماهنگ با خوانندگی رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی تولید شده است.
موشن گرافیک 5 قسمتی کومیک موشن و قطعات کوتاه راوی محور با موضوع نطنز و حماسه در دفاع مقدس از دیگر برنامه ها به شمار می‌رود.