آخرین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران در سال ۹۵ روز گذشته برگزار شد.

رئيس اتاق تهران در اين نشست از تدوين انتظارات بخش خصوصي از دولت در سال آينده خبرداد و گفت: در حال تدوين خواسته اتاق تهران از دولت و اهدافي كه بايد در سال آينده دنبال شود هستيم. هفته گذشته در اين زمينه با روساي كميسيون‌ها به يك جمع‌بندي رسيديم. سعي داريم طي يك‌ماه آينده اين موضوع را تدوين كنيم و در نخستين يا دومين جلسه سال آينده به هيأت نمايندگان ارائه دهيم تا به تصويب برسد و به‌عنوان انتظارات بخش خصوصي و اتاق تهران از دولت مطرح و پيگيري شود.

مسعود خوانساري ادامه داد: موضوعي كه انتظار داريم دولت در سال آينده به آن بپردازد، بهبود محيط كسب‌وكار است كه در سال 1395كمتر به آن پرداخته شد. اگر بخواهيم به زيرشاخه‌هاي اين موضوع بپردازيم شامل كاهش اندازه دولت مي‌شود كه در سال95 اتفاقي در آن صورت نگرفت.

همچنين در زمينه كاهش دخالت دولت در اقتصاد بايد تلاش‌هاي جدي صورت گيرد. بحث ديگر هم صدور مجوزها و ايجاد شفافيت‌ها در اقتصاد كشور است كه بايد به‌صورت جدي دنبال شود. در اين نشست حسن عابدي جعفري، عضو هيأت نمايندگان اتاق تهران گفت: ايران ظرف 2 تا 3سال گذشته، موفق شده گستره فساد را تثبيت كند و ارزيابي نهادهاي بين‌المللي نشان مي‌دهد كه ايران در اين زمينه 2پله صعود داشته است. البته اين دو رتبه كفايت نمي‌كند و ايران بايد در 2برنامه توسعه آتي، به‌طور متوسط 5تا 7پله بهبود حاصل كند. او در ادامه تأكيد كرد كه بدون هماهنگي ميان مردم، بخش خصوصي و دولت، مبارزه با فساد موفقيت‌آميز نخواهد بود و چنانچه هر يك از اين بخش‌ها در ميدان جنگ با فساد نباشند، قرباني اين پديده خواهند بود.