همشهری آنلاین: خاویر کوزو نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا در راس هیئتی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، هیئتی از پارلمان اروپا به ریاست خاویر کوزو نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا را به حضور پذیرفت.

بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه، از سیاست های اتحادیه اروپا در حمایت از تندروها و تروریست ها در سوریه و منطقه انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار اسد در دیدار با هیئتی از پارلمان اروپا به ریاست خاویر کوزو نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا، با انتقاد از سیاست های اروپا ، اظهار داشت ، روند تبلیغات گمراه کننده بسیاری از رسانه های غربی در سال های جنگ در سوریه، در شدت یافتن تنش ها در دیدار برخی هیئت ها از دمشق سهیم بوده است. این دیدارها از طرف هیئت های اروپایی و با هدف آگاهی از واقعیت ها در سوریه و انتقال این واقعیت ها به مردم اروپا، انجام می شده است.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، سیاست های اشتباهی که بسیاری از کشورهای اروپایی درباره سوریه و منطقه در پیش گرفته اند سبب شد تا امروز شاهد روند رو به رشد تروریسم در منطقه باشیم، این سیاست ها شامل حمایت از تندروی و تروریسم و تحمیل مجازات های اقتصادی علیه ملت هاست.

در این دیدار اعضای هیئت پارلمان اروپا نیز از تلاش هدفمند خود برای اصلاح دیدگاه اشتباه سیاستمداران و مردم اروپا درباره آنچه که در سوریه می گذرد خبر دادند و هدف از چنین تلاشی را از سرگیری روابط دپیلماتیک میان اتحادیه اروپا و سوریه و لغو مجازات هایی عنوان کردند که بر سوریه تحمیل شده است.

اعضای این هیئت تحقق چنین اهدافی را عاملی برای بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه خواندند.
اعضای هیئت اروپایی را نمایندگانی از کشورها و احزاب مختلف اروپایی تشکیل می دهند.

در دیدار بشار اسد و هیئت اروپایی درباره اوضاع سوریه، سیاست های اتحادیه اروپا در برابر جنگ تروریستی علیه مردم سوریه و افق های موجود جهت رسیدن به راه حل های موفق برای بحران سوریه تبادل نظر شده است.

در همین حال اعضای هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا همچنین با ولید المعلم، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار کردند.

ولید المعلم در این دیدار تاکید کرد، سوریه با تشویق به گفتگو با آن دسته از گروههای سوری که در پی آنند تا بدون هیچ گونه مداخله خارجی، منافع کشور تامین و همچنین آشتی های داخلی تقویت شود، از تلاش های صادقانه برای رسیدن به حل سیاسی بحران در کشور حمایت می کند.