همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی‌ از اعمال تخفیف پنجاه درصدی هزینه‌های ترانشیب‌ کالا بین بندر شهید رجایی و بنادر کوچک کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازي، محمد سعیدنژاد با اشاره به شعار سال ٩٦ بعنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری، این سازمان در بعد اشتغال برای رونق معیشت ساحل نشینان توسعه دریامحور را در دستور کار قرار داده تابتواند همچون گذشته فعالیت‌های توسعه سواحل مکران را با شتاب بیشتری تداوم بخشد.

سعیدنژاد توسعه گردشگری دریایی را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمانی برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و اظهار داشت: در منطقه شرق هرمزگان جاذبه‌های گردشگری زیبایی همچون تالاب آذینی و... وجود دارد که امکانات ایمنی لازم بهمراه آموزش خدمه شناورها و استقرار غواص و همیاران ناجی فراهم شده تا هموطنان از تجربه سیر دریایی ایمن در سواحل مکران بهرمند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اعمال تخفیف پنجاه درصدی هزینه‌های بندری و حقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالا بین بنادر بزرگ همچون بندر شهیدرجایی و بنادر کوچک کشور خبر داد.