همشهری آنلاین: در فاصله یک دور مانده به پایان رقابت‌ها، آرتین اشرف در رده سنی زیر ۱۰ سال و آرش طاهباز در رده سنی زیر ۱۸ سال به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، نمایندگان ایران در دور هشتم (ماقبل پایانی) پيكارهای قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در بخش استاندارد به میزبانی ازبکستان به 9 پیروزی، 7 تساوی و 5 شکست دست یافتند.

رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا از 11 فروردین ماه با حضور بیش از 400 بازیکن قاره کهن در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد و 21 شطرنج‌باز نوجوان دختر و پسر ایران در رده‌های سنی زیر 8 تا زیر 18 سال نیز در این مسابقات حضور دارند.

این رقابت‌ها در سه بخش سریع، استاندارد و برق‌آسا برگزار می‌شود.

شطرنج‌بازان نوجوانان پیشتر در بخش سریع و پس از هفت دور بازی صاحب دو مدال طلا و دو گردن‌آویز برنز شدند.

آرتین اشرف در رده سنی زیر 8 سال با 6.5 امتیاز قهرمان این بخش از رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا شد و در بخش دختران مطهره اسدی در رده سنی زیر 14 سال با کسب 5.5 امتیاز به قهرمانی رسید.

آناهیتا زاهدی‌فر با همین امتیاز و به علت پوئ‌ شکنی کمتر به مدال برنز بسنده کرد و طناز ازلی در رده سنی زیر 16 سال دختران با کسب 5.5 امتیاز برنزی شد.

امیرعلی مقصودلو هم در بخش سریع در رده سنی زیر 12 سال و مبینا علی‌نسب در رده سنی زیر 18 سال در یک قدمی مدال به مقام چهارمی اکتفا کردند.

در این رقابت‌ها 11 شطرنج‌باز پسر و 10 بازیکن دختر از ایران حضور دارند.