همشهری‌آنلاین حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: جهان استکبار از ابتدای انقلاب نتوانسته است نظام اسلامی ما را بپذیرد و همواره در پی بهانه جویی بوده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز تهران با اشاره به روند پرونده هسته ای ایران گفت : تبلیغات برضد فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران بهانه ای برای ادامه دشمنی هاست و حتی در صورت حل شدن آن مستکبران بهانه دیگری می تراشند اما ما باید بر مواضعمان استوار باقی بمانیم .

وی با تاکید بر این که همواره کشور با تدبیر، خردمندی و شجاعت اداره شده است ؛‌اضافه کرد : شرایط کشور حساس است اما بحرانی نیست چون بحران تعریف خاص خود را دارد .

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با اشاره به بحران هایی که اکنون دولت امریکا با آنها مواجه است ؛ گفت : گیر کردن امریکا در عراق و افغانستان و شکست هم پیمان اصلی امریکا در جنگ 33 روزه از بحران های بزرگی است که اکنون امریکایی ها با انها دست به گریبانند و اگر جایی قرار است اوضاع بحرانی باشد ،‌ آنجا آمریکا است .

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه برخی اظهار نظرها در خصوص بحرانی بودن وضع کشور دلسوزانه، خیرخواهانه واز سوی امتحان پس داده های عاشق خدمت است تصریح کرد : اما برخی برای جلب رای تلاش می کنند اوضاع کشور را بحرانی جلوه دهند تا مردم برای رهایی از این بحران ساختگی به آنها رای بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت : با درایت و تدبیر مسئولان دلسوز نظام ، برای برهه های گوناگون آینده نگری شده است و نظام ما با اقتدار به کمترین تعرض ، کوبنده ترین جواب خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران اختلاف سلیقه را در چارچوب نظام اسلامی مفید دانست و گفت : مصلحت کشور در این است که اختلاف سلیقه در خدمت شکوفایی جامعه قرار گیرد و نباید به تفرقه بیانجامد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: با وجود مهر و صفا و محبتی که میان مسئولان دیروز و امروز وجود دارد گاه اختلافات به تریبون کشیده می شود که این به مصلحت عمومی نیست .

وی با یادآوری اینکه مردم از تنازع و کشمکش بدشان می آید، کشیده شدن این مسائل را به تریبون عمومی موجب شادی دشمنان دانست و گفت: مردم می خواهند لبخند مسئولان دیروز و امروز را ببینند نه اخم آنها را و بهتر است آنها به صورت خصوصی بنشینند و مانند طلبه ها باهم بحث کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به گزارش دیروز البرادعی گفت : این گزارش نشان داد مدیرکل آژانس به برخی واقعیت هایی که طول این چهار سال نظام جمهوری اسلامی ایران بر ان تأکید داشت اعتراف کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود : انتظار این است که اژانس بدون وابستگی به کشورهای شرور و برای جلوگیری از وارد امدن به شان این نهاد مهم بین المللی به وظایفش عمل و از حقوق برحق اعضا دفاع کند.

وی اضافه کرد : این موضع در شان اژانس نیست که نسبت به امریکا و اسرائیل که بمب اتم دارند و پیمان منع گسترش سلاح های اتمی NPT را امضا نکرده اند هیچ حساسیتی از خود نشان نمی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با اشاره به گزارش اخیر البرادعی گفت : مبنای اتهامات به ایران پرونده P1 و P2 بود که با اعتراف اخیر البرادعی واهی بودن این اتهامات روشن شد و اکنون باید پرونده به آژانس برگردد و آمریکا و دیگر همپیمانانش از ملت ایران بابت دروغ گویی به جهانیان عذرخواهی کند.

وی خاطرنشان کرد : با وجود فضاسازی دنیای استکبار برای خشن نشان دادن دنیای اسلام، گزارش البرادعی نشان داد که نظام ایران منطقی، خردورز و طالب صلح جهانی است.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: این پیروزی نسبی در عرصه سیاسی حاصل صبوری و استقامت مردم و تدبیر مسئولان نظام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی این است که ذره ای از حقوق برحق خود کوتاه نخواهد آمد و شجاعانه و قاطعانه در این عرصه خواهد ایستاد.

وی یادآور شد؛ در راستای مسئله هسته ای، باب مذاکره منصفانه و معقولانه بسته نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه منافع ملی، جمهوریت، قانون اساسی و ولایت فقیه خطوط قرمز نظام است، گفت: در اظهار نظر نباید این خطوط آسیب ببیند و مطمئن باشید در اداره کشور تدبیر، خردمندی و شجاعت همراه تدبیر حاکم است.

وی با اشاره به اینکه در هفته حج و آستانه سفر حجاج هستیم ، بر انسجام اسلامی ، برادری میان همه مسلمانان و دوری از رفتارهای تفرقه آمیز تأکید کرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در خطبه نخست نماز، گفت : تشنگی قدرت و قدرت طلبی از نشانه های اسیری نفس در انسان است.

خاتمی تصریح کرد: نخستین نشانه‌ شیفتگان خدمت این است که دنبال مسئولیت و ریاست نیستند اما تشنگان قدرت در پی ریاست می دوند و همواره در پی تمهید مقدمات آن هستند.

وی با بیان اینکه امیران بر نفس، مسئولیت را باری سنگین بر دوش خود می دانند اما دنیا پرستان در پی قدرت و مال اندوزی هستند، افزود: شیفتگان قدرت همواره تلاش می کنند به صندلی ریاست برسند و بر آن تکیه کنند اما شیفتگان خدمت صرفاً در پی تلاش برای پیشرفت و ترقی جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: شیفتگان خدمت چون مسئولیت را امانت می دانند بنابراین اگر کسی که شایستگی لازم را دارد بخواهد جای آنان قرار بگیرد ، استقبال کرده ، او را تأیید و کمک می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی چند ماه دیگر برگزار می‌شود، گفت: باید مراقب بود تا ریخت و پاشی صورت نگیرد .

وی خاطرنشان کرد: برخی از تشنگان قدرت دلبستگی عجیبی به صندلی های مجلس دارند و تلاش می کنند با چاپ پوسترها و تبلیغ های آنچنانی به این صندلی دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی تصریح کرد: مردم باید در این انتخابات آگاه و باهوش باشند و فریب این تشنگان قدرت را که هزینه های بسیاری برای رسیدن به قدرت می کنند، نخورند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه باید مراقب بود تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، پول حرف اول را نزند، گفت: در صورتی که خدای ناکرده در این انتخابات بخواهد پول حرف اول را بزند، آن انتخابات، شایسته نظام انقلاب اسلامی ایران نخواهد بود.

وی تصریح کرد: انتخابات باید بر اساس شایستگی و لیاقت باشد و افراد شایسته حرف اول را بزنند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: مگر حقوق نمایندگی مجلس چقدر است که برخی برای وارد شدن به مجلس هزینه های آنچنانی می کنند ، این تشنگان قدرت از کجا هزینه اینگونه تبلیغات را تأمین می‌کنند.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه به سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت : ما افتخار داریم در سایه حضرت رضا (ع) زندگی می کنیم و در واقع باید گفت آستان قدس مرکز ایران است‌.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیعه ، شیعه گریه نیست بلکه شیعه شادی هم هست ، گفت : شیعیان باید با آذین بندی خیابان ها و معابر و برپایی مراسم در نقاط مختلف جشن های باشکوهی برای اعیاد مذهبی برگزار کنند