گروه ورزشی: جمعه روز خوبی برای ووشو بود. ووشوکاران اعزامی ایران به پیکارهای جهانی ووشو در بخش سانشو و در هر دو قسمت زنان و مردان صاحب موفقیت‌ شدند که برای این رشته در ایران تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 4 سانشوکار زن ایرانی در 4 وزن مختلف در مرحله نیمه‌پایانی این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل کارشان دو پیروزی و دو باخت بود.

در وزن 48 کیلوگرم، خدیجه زینال‌زاده به دیدار حریف ویتنامی خود رفت و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و مدال برنز این وزن را به گردن آ‌ویخت. در وزن 52 کیلوگرم، فرزانه دهقان با همین نتیجه به سانشوکار فیلیپینی باخت و مدال برنز را به دست آورد.

اما در 56 کیلوگرم، راضیه طهماسبی حریف روسیه‌ای خود موفوتیکوا را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت و زهرا کریمی در وزن 60 کیلوگرم هم دیگر نماینده روس‌ها، کریستینو را 2 بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد.

 این برای اولین بار است که دو ورزشکار زن ایرانی در پیکارهای جهانی راهی فینال می‌شوند. رقابت‌های فینال امروز برگزار می‌شود.

در بخش سانشوی مردان نیز 4 نماینده کشورمان با پیروزی‌های پی‌درپی خود وضعیتی این چنین دارند؛ در وزن 75 کیلوگرم، دیروز اسلام قربانی مقابل توماس دیاگنه از فرانسه به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. در وزن 08 کیلوگرم حمیدرضا قلی‌پور توانست مقابل رائول، دیگر نماینده فرانسوی‌ها به پیروزی یکطرفه‌ دست یافته و به مرحله نیمه‌پایانی راه یابد.

او امروز مقابل حریفی از ایتالیا قرار می‌گیرد. حریف فرانسوی قلی‌پور در این مسابقه به دلیل 3 بار فرار از روی سکو توسط داوران دیسکالیفه شد. در وزن 85 کیلوگرم، حسین اوجاقی کاپیتان و مدیر فنی تیم ایران و دارنده دو مدال طلای جهانی درمسابقه سوم خود الشاد ابراهیم‌اف، حریف آذربایجانی را قاطعانه شکست داد و حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقه‌ها را مسجل کرد.

 در وزن 90 کیلوگرم نیز علی‌اصغر شعبانی وضعیتی مشابه اوجاقی را پیدا کرد. او هم در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر حریفی از برزیل ایستاد و با پیروزی مقابل وی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

شعبانی با غلبه بر سیلوا آستون برزیلی مدال برنز خود را قطعی کرد. او در پایان این مسابقه دشوار گفت: باید در این مسابقه پیروز می‌شدم، چراکه نگاهی جدی به کسب مدال طلای جهان دارم. حسین اوجاقی هم بعد از پیروزی برابر حریف آذربایجانی‌اش اظهار داشت: حریف خیلی تلاش کرد تا با برتری مقابل من سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2008 پکن را به دست آورد، اما من او را دست‌کم نگرفتم و توانستم به پیروزی دست یابم.

 کاپیتان تیم ووشوی مردان ایران اضافه کرد: با درخشش نمایندگان ما در هر دو بخش سانشو و تالو، تاکنون توانسته‌ایم 9 سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک را به دست آوریم که این نشان از قدرت بالای ووشوی ایران دارد. اوجاقی به این مسئله هم اشاره کرد که در پی موفقیت‌های به دست‌آمده بسیاری از نمایندگان کشورهای آسیایی از این مسئله حیرت کرده‌اند و خواستار برگزاری مسابقات به صورت تیم به تیم و دوجانبه شده‌اند.

 عنوان چهاردهمی ایران در تالو

پرونده حضور تیم تالوی ایران در مسابقه‌های جهانی ووشو در پکن با کسب عنوان چهاردهم بسته شد. در این دوره و در مسابقات تالوی مردان، فرشاد عربی با کسب یک مدال برنز در فرم نن‌گون (چوب جنوبی) و کسب سهمیه المپیک بهترین نماینده ما بود.

 عربی با اجرای فرم نن‌دائو هم موفق به کسب امتیاز 45.9 و عنوان هشتمی جهان در میان 68 شرکت‌کننده شد.

 دیروز تیم دوئلین ایران نتوانست در مسابقات شرکت کند. نوید مکوندی یکی از اعضای تیم 3 نفره ایران به دلیل مشکل خروج از کشور از سفر به چین بازماند و به این ترتیب تیم دوئلین ایران نتوانست مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.در پایان مسابقه‌های تالو، تیم چین با کسب 9 مدال طلا به مقام قهرمانی رسید.

 ماکائو با دو طلا، 5 نقره و 3 برنز دوم شد و هنگ‌کنگ با 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز در مکان سوم ایستاد. از میان 89کشور شرکت‌کننده در مسابقه‌های تالو تنها نمایندگان 14 کشور موفق به کسب مدال شدند.