تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

به مناسبت اول اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، کتیبه‌ای حاوی بیتی از اشعار این شاعر پرآوازه ایرانی در ایستگاه سعدی رونمایی شد.

به گفته محمد بني‌حسن، معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران، اول ارديبهشت‌ همزمان با سالروز آغاز نگارش كتاب گلستان به نام روز سعدي در تقويم ثبت شده است و معاونت فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه به همين مناسبت كتيبه‌اي را در ايستگاه سعدي نصب كرد. وي ادامه داد: اين كتيبه منقش به بيت معروف «سعدي اگر عاشقي كني و جواني عشق محمد بس است و آل محمد» است كه با توجه به نزديكي عيد مبعث پيامبر اعظم صلي‌الله عليه و آله و سلم، براي فضاسازي محيطي اين ايستگاه انتخاب شد.

به گفته معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه گسترش نشانه‌ها و نمادهاي فرهنگ اسلامي - ايراني در سطح ايستگاه‌هاي مترو از اهداف اصلي اين فضاسازي است. محمد بني‌حسن در ادامه از برپايي بازارچه خيريه در زيرگذر تئاتر شهر به مناسبت‌ماه پر بركت رجب خبر داد و افزود: در راستاي تحقق شعار امسال، اقتصاد مقاومتي؛ توليد - اشتغال، اين بازارچه با مشاركت كميته امداد امام خميني(ره) زير‌گذر فرهنگي تئاتر شهر برپا شده است. وي گفت: گسترش و تقويت خوداتكايي، خودباوري و عزت ملي از هدف اصلي برگزاري اين بازارچه است.

محمد بني‌حسن با اشاره به ظرفيت مناسب گذرگاه‌هاي فرهنگي در ايستگاه‌هاي متروي تهران جهت برگزاري بازارچه‌هاي مختلف تصريح كرد: اين بازارچه به‌منظور رفاه بيشتر مسافران شهر زيرزميني جهت تهيه ملزومات مورد نياز در اين گذرگاه بر پا شده است. معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران خاطرنشان كرد: اين بازارچه كه در آن اقلام متنوع مانند پوشاك، زيورآلات و مواد‌غذايي عرضه مي‌شود تا روز جمعه اول ارديبهشت‌ماه و از ساعت 8 صبح تا 20داير است.