سید علیاصغر میرابراهیمی در گفتوگو با ایرنا افزود: در صورت دریافت شکایتی در این زمینه، ضمن عودت عین مبلغ دریافت شده از مشتری، این موضوع در پرونده سوابق متخلف درج شده و در صورت تکرار برخورد شدیدتری خواهد شد.
وی با اشاره به اطلاعرسانی این تخلف از حدود دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: تخلفاتی از این دست در صنف رستوران و سلف سرویس بندرت اتفاق میافتد و بخش عمدهای از شکایاتی که به این اتحادیه میشود، مربوط به خارج از این صنف است.
میرابراهیمی هشدار داد: اگر واحد صنفی آن تخلف را تکرار کرد، اخطار پلمپ داده میشود و برای جریمه و طی مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.
- اعتراض به نحوه دریافت ارزش افزوده
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس همچنین با اشاره به دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، بیان داشت: به عنوان مثال از برنج، نوشابه، گوشت و سایر اقلام موجود در سفارشات مشتریان، در هر مرحله از مواد اولیه تا تبدیل شدن به کالای نهایی مالیات بر ارزش افزوده دریافت میشود؛ در این زمینه بارها به مجلس و سازمان امور مالیاتی اعتراض کردهایم، اما کماکان به همین شیوه دریافت میشود.
به گزارش ایرنا، این مسئول پیشتر اعلام کرده بود، مردم در صورت مشاهده چنین تخلفی، میتوانند به صورت مکتوب به شماره 66950099 نمابر ارسال کنند یا موضوع را از طریق شماره تلفنهای 66408489، 66494312 و 66404991 به اطلاع اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس برسانند.