همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: تأمین امنیت خلیج فارس و کشورهای خاورمیانه، تنها توسط کشورهای منطقه امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، طی سخنانی در هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش و اساتید این هیات،این مطلب را عنوان کرد.

وی در این مراسم در خصوص میزان آمادگی یکان های نیروی دریایی در مواجهه با تهدیدهای کشورهای استکباری خاطرنشان ساخت: نه تنها نیروی دریایی بلکه کل ارتش و تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی صددرصد دفاعی و قدرت بازدارنده نظامی هستند و اجازه تعرض به میهن اسلامی را به هیچ متجاوز خام اندیشی نخواهند داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اقتدار نیروی دریایی، ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان، با شیب بسیار خوبی رو به رشد و در حال گسترش است؛ هرچند لازم به توضیح می دانم که این قدرت و اقتدار نظامی و پیشرفت های تسلیحاتی ایران، برای تجاوز و تعرض به هیچ کشوری نبوده و تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد و برای حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران طراحی شده و در حال گسترش است.

امیر دریادار سیاری همچنین گفت: تنها خود کشورهای منطقه می توانند امنیت این منطقه و همچنین خلیج فارس و دریای عمان را به شایستگی برقرار نمایند و حضور کشورهای فرا منطقه ای همیشه عامل ایجاد تنش و بحران بوده است.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف و آثار و نتایج دوره های معارف جنگ برای دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، نیز اذعان داشت: اهدافی از جمله آشنایی دانشجویان با عملیات ها و تاکتیک های دفاعی و هجومی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، انتقال تجارب فرماندهان و پیشکسوتان آجا به دانشجویان و افسران جوان، آشنایی آنها با نیروها و یکان ها و تجهیزات عملیاتی آجا و بهره مندی از فضای معنوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس؛ مسلماً خواهد توانست روحیه جهادی و اطلاعات نظامی آنها را ارتقا بدهد. همچنین روحیه ایثار گری و شهادت طلبی، برای حفظ آمادگی دفاعی نیروهای ارتش بسیار لازم و مفید است را نیز ارتقا ببخشد.