فیلم سینمایی «تنومند ۲ : سرانجام» به کارگردانی اس.اس. راجامولی در نخستین هفته اکران در سینماهای دنیا بیش از ۸۰ میلیون دلار فروخت و در رده سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های بازار جهانی ایستاد.

به گزارش همشهري، اين محصول باليوودي كه قسمت دوم فيلمي به همين نام است، هفته گذشته در 9هزار سالن سينما در گوشه و كنار جهان ازجمله 6500سالن در هند به نمايش عمومي درآمد و 81ميليون دلار فروخت. عملكرد تنومند2 در گيشه بسيار فراتر از «سلطان» سلمان خان بود كه سال2016 به نمايش درآمد و در هفته اول اكران جهاني 51 ميليون دلار به‌دست آورد.

«نگهبانان كهكشان: نسخه دوم» و «سرنوشت خشمگين» 2فيلم هاليوودي بودند كه در دنيا بيش از تنومند2 فروختند و سهم هندي‌ها از گيشه 81 ميليون دلاري فيلم بيش از 60 ميليون دلار بود. ضمن اينكه نماينده باليوود در بازار هاليوود هم بسيار مورد توجه قرار گرفت و با 10ميليون دلار فروش حاصل از اكران در 425سالن سومين فيلم پرفروش هفته در منطقه آمريكاي شمالي شد.

قسمت اول تنومند سال 2015 به بازار آمد و با 100ميليون دلار، پرفروش‌ترين فيلم هندي در تاريخ سينماي هند و سومين فيلم پرفروش هند در دنيا لقب گرفت. «پي كي» با بازي عامرخان با 123ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم هندي در دنياست كه سال2014 به نمايش درآمد و انتظار مي‌رود تنومند2 در يكي، ‌دو هفته آينده ركورد آن را بشكند.